Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

marshall


Angus

Anbefalte innlegg

Men i allverden!!! Dette har jo blitt nevnt hundrevis av ganger i de siste trådene!!! Riff, Kick Music, Sound1 og Georgi D fører Marshall blant en del andre! Ingen har revolusjonerende god pris! Men dersom du hadde gidda søke eller leite litt i forumet hadde du funnet ut at du får mest for pengene på bruktmarkedet... Sjekk ut annonsesidene til musikkweb eller Marios for å nevne noen! Sjekk ut andre kilder som finn.no, bruktmarkedet på marios, her på gitarnorge osv osv! SØK LITT!! Store marshaller til en lav pris og alternativene har vært et gjennomgående alternativ i den siste tiden her på Forsterkere og effekter!

Kan vi ta å stenge noen av disse trådene eller noe!?!

[EDIT: Noe anna er at siden du bare spør om "hundre watts Marshall" tyder på at du ikke kjenner godt nok til Marshall til at du burde legge ned de pengene det koster for de tross alt ganske mange forsterkerne de fører som er på hundre watt! I tillegg er mange av de mest legendariske gitarsoundene IKKE skapt på hundrewattere! Alle AC/DCs studioplater f.eks er en JTM45 som bare er på noen og førti watt! Det finnes MAAAANGE varianter av JCM800 og JCM900 på toppen av det hele som alle har sine små forskjeller og varianter, og ingen av de er like, eller for den saks skyld, minner i det hele tatt noe om 1959SLP!!! Søk i forumet!]

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne råd er greie å høre på, men ta med ENORME klyper salt... Tross alt, du vet selv hva du vil med ampen din, og selv om det er mange (meg inkludert) som syns at det finnes mange kits og spinoffs som er bedre, så er det ikke sikkert at det passer for deg!

Fram til jcberg på et eller annet vis blir til deg, så vet han jo tross alt ikke hva du har tenkt å spille og i hvilken sammenheng, og hvilke krav og ønsker du har til ampen, så selv om det egentlig er et godt tips, trenger det ikke være rett i det hele tatt... ;)

(No offence jcberg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne råd er greie å høre på, men ta med ENORME klyper salt... Tross alt, du vet selv hva du vil med ampen din, og selv om det er mange (meg inkludert) som syns at det finnes mange kits og spinoffs som er bedre, så er det ikke sikkert at det passer for deg!

Fram til jcberg på et eller annet vis blir til deg, så vet han jo tross alt ikke hva du har tenkt å spille og i hvilken sammenheng, og hvilke krav og ønsker du har til ampen, så selv om det egentlig er et godt tips, trenger det ikke være rett i det hele tatt... ;)

(No offence jcberg :D )

AC/DC avatar? Hehe. Plexi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plexi sikter bare til hvordan Marshall i en periode brukte gullfarga plexiglass på kontrollpanelet før de bytta til gylne metallplater... Angus bruker JTM45 i studio. Som forsåvidt er nesten samme som bluesbreaker i toppformat, som igjen er rimelig lik Fenders Bassman. Med god tweaking på en Bassman, og spesielt om man plugger den inn i et kabinett med lukka bakvegg (closed back) og 4x12" vil man overraske mange over hvor Marshall det faktisk låter! Live derimot bruker han forskjellige varianer av 100 watts SLP'en. Både fra før og etter plexi-æraen. Forsåvidt maaaange forskjellige marshaller som er "plexi", men de flester mener jo da 1987X på 50 watt som har samme preamp som SLP 100 watt, men som faktisk Angus sjeldent bruker!

18 Watterne... Vel... De får til den helt rette feelingen, men de låter IKKE som en SLP eller som 1987X "plexi" eller JTM45 (Som forsåvidt låter rimelig annerledes fra andre Marshaller med tanke på opphavet i fender Bassman).. Det er altså en jungel av alternativer, og selv om 18 watterne er kule så er de helt egne amper og ikke hele marshalls historie komprimert til et kjekt format.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plexi sikter bare til hvordan Marshall i en periode brukte gullfarga plexiglass på kontrollpanelet før de bytta til gylne metallplater... Angus bruker JTM45 i studio. Som forsåvidt er nesten samme som bluesbreaker i toppformat, som igjen er rimelig lik Fenders Bassman. Med god tweaking på en Bassman, og spesielt om man plugger den inn i et kabinett med lukka bakvegg (closed back) og 4x12" vil man overraske mange over hvor Marshall det faktisk låter! Live derimot bruker han forskjellige varianer av 100 watts SLP'en. Både fra før og etter plexi-æraen. Forsåvidt maaaange forskjellige marshaller som er "plexi", men de flester mener jo da 1987X på 50 watt som har samme preamp som SLP 100 watt, men som faktisk Angus sjeldent bruker!

18 Watterne... Vel... De får til den helt rette feelingen, men de låter IKKE som en SLP eller som 1987X "plexi" eller JTM45 (Som forsåvidt låter rimelig annerledes fra andre Marshaller med tanke på opphavet i fender Bassman).. Det er altså en jungel av alternativer, og selv om 18 watterne er kule så er de helt egne amper og ikke hele marshalls historie komprimert til et kjekt format.....

Men en strøken JTM koster jo femti lapper. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det på en annen måte... jeg har ikke noe tro på at man betaler så mye for noe annet enn rykte og merke.

Det som sitter inni er det i alle fall ikke noe magisk med som kan forsvare prisen ;)

Men for all del, de som vil ha et stykke musikkhistorie og noe litt spesielt og vintage, må bare betale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov overprising ;)

http://cgi.ebay.com/Marshall-JTM45-Origina...1QQcmdZViewItem

wut?

Inkl. moms (ikke frakt) = 48032.8125 kr.

Billig. Skal man ha 100 Watt skal man ha det med stil:

http://cgi.ebay.com/Rare-Dumble-100W-Combo...1QQcmdZViewItem

4) No local pickups

6) The form of payment will be in cashier's check(s) and wire transfer only

Virker lovende.... :unsure::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov overprising ;)

http://cgi.ebay.com/Marshall-JTM45-Origina...1QQcmdZViewItem

wut?

Inkl. moms (ikke frakt) = 48032.8125 kr.

Billig. Skal man ha 100 Watt skal man ha det med stil:

http://cgi.ebay.com/Rare-Dumble-100W-Combo...1QQcmdZViewItem

4) No local pickups

6) The form of payment will be in cashier's check(s) and wire transfer only

Virker lovende.... :unsure::P

Hehe, det tenkte jeg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.