Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Peavey Classic 50?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Bare lurer på åssen peavey classic 50 watt rør comboen høres ut som? er det noe trøkk i den?

Også den CRATE VC 5212 forsterkeren. en 50 watt rør combo det og.. noen som har prøvd? Crate'en er til salgs for 5000,- Og den er fem år gammel.. er det billig?

Hva koster disse nye da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Jeg har Classic 30, og er veldig fornøyd. Knall cleanlyd og vreng.

Okay :) Hva burde jeg gi for en brukt classic 50 da?

Ny pris er jo rundt 10 000. Vet ikke hvilken stand rørene er i, og ellers generellt. Finn ut av det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Jeg har Classic 30, og er veldig fornøyd. Knall cleanlyd og vreng.

Okay :) Hva burde jeg gi for en brukt classic 50 da?

Ny pris er jo rundt 10 000. Vet ikke hvilken stand rørene er i, og ellers generellt. Finn ut av det først.

Åssen kan jeg finne ut av det da? Har aldri rota med rør forsterkere før se... Trenger hjelp..

EDIT: Mente åssen jeg kan finne ut av hvem stand rørene er i :P Forsterkeren ser ellers strøken ut sist jeg titta på den... Den Peavey classic 50 saken...

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Mente åssen jeg kan finne ut av hvem stand rørene er i :P Forsterkeren ser ellers strøken ut sist jeg titta på den... Den Peavey classic 50 saken...

Spør eieren om hvor lenge siden det er rørene ble byttet. Hvis det er en stund siden kjøper du nye her:

https://ssl.eurotubes.com/cart/index.php?pa..._category_id=33

Okay, takk :) Er det noe som folk sier, eller er det slik at lyden blir liksom bedre når rørene har blitt litt spilt på, hvis du skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk :) Er det noe som folk sier, eller er det slik at lyden blir liksom bedre når rørene har blitt litt spilt på, hvis du skjønner ;)

Jeg har sett noen skrive at rørene blir best etter å ha vært spilt på noen timer, men jeg kan ikke si jeg har merket noe til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Classic 30, har ikke personlig prøvd 50, men har sett og hørt på den.

Nå har jeg heller ikke prøvd en gammal Marshall og en Gammal Fender, men classic 50 skal vistnok være som en slags blanding. Har master, så du kan få pressa ut saften fra sluttrinnet uten blø i øra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lillebroren til den Craten. Min er 30w klasse A. Den har dessverre bare en 12" men låter helt knall! Har vurdert å få meg en 50w med 2 12" for å få mer bånn. Til blues og rock er denne forsterkeren et kupp mener jeg. Har hørt om folk som har hatt Cratene sine ut og inn av reparasjon ofte og som hater ampen sin av den grunn, men lyden er det som sagt ingen ting å si på.

Har to Cratetopper med Cratekabinett på jobben og de blir brukt 6 timer hver dag. De tuter og speller ennå etter 4 år, så jeg har ikke erfart noe dårlig med dem.

Det eneste er at siden jackinputene er på toppen av ampen, kan det legge seg støv og skitt i effektloop in/outputen hvis du ikke bruker den (jeg gjør ikke det) og da kan du oppleve at lyden plutselig kommer og går litt. Dette fikser du lett med litt kontaktspray og ved å plugge i en jackledning inn og ut mange ganger. Og så bare taper du over hullet etterpå.

En alsidig og god rockeamp er nå min mening, men prøv deg på 4000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lillebroren til den Craten. Min er 30w klasse A. Den har dessverre bare en 12" men låter helt knall! Har vurdert å få meg en 50w med 2 12" for å få mer bånn. Til blues og rock er denne forsterkeren et kupp mener jeg. Har hørt om folk som har hatt Cratene sine ut og inn av reparasjon ofte og som hater ampen sin av den grunn, men lyden er det som sagt ingen ting å si på.

Har to Cratetopper med Cratekabinett på jobben og de blir brukt 6 timer hver dag. De tuter og speller ennå etter 4 år, så jeg har ikke erfart noe dårlig med dem.

Det eneste er at siden jackinputene er på toppen av ampen, kan det legge seg støv og skitt i effektloop in/outputen hvis du ikke bruker den (jeg gjør ikke det) og da kan du oppleve at lyden plutselig kommer og går litt. Dette fikser du lett med litt kontaktspray og ved å plugge i en jackledning inn og ut mange ganger. Og så bare taper du over hullet etterpå.

En alsidig og god rockeamp er nå min mening, men prøv deg på 4000,- :)

Takk for bra innlegg :) Ja, skal snakke med han typen ang. pris. Men åssen bruker man effekt loop tingen? Har aldri helt skjønt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar en kabel fra send inn i input'en til effekten, og en kabel fra output'en til effekten og inn i retur.

dvs slik:

Effekt send ---- input, fks ekko, output ----- retur.

var det slik du mente?

Ja, takk... Så da trenger man ikke å koble pedalene fra gitarledningen, før input på forsterker da? Man bare smeller de på i loop tingen? blir det like bra da? Det var sånn jeg tenkte meg at loop fungerte, men syntes det var unødvendig, siden man bare kan ha de på gitarledningen før ampen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.