Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Helt oppsett for opptak av gitar,piano,kornett, og vokal :)


Anbefalte innlegg

Antar at mixer og lydkort vil koste mer. Og det finnes jo en del gode software mixere ute nå. Hvis det er snakk om endring av lyden, osv. Det må jeg jo. :)

Men jeg er ganske audiofil, så støy er jeg ikke glad i. :wink:

Tenker jeg går for et Audiophile eller Maya kort. Men, kan jeg kjøre XLR inn på disse? Hadde vært gøy å bruke mikrofonen på noe annet samtidig som jeg spiller gitar direkte inn på XLR.

Også, om du kunne forklare litt angående ubalansert og balansert input. Og hvorfor balansert er bedre, osv. :)

Men som jeg forstår det nå, så går det IKKE ann å koble til aktive studiomonitorer til Audiophile? De sier ihvertfall ikke noe om det på M-Audio.com...

hmm.. uansett. Tusen takk tHeMuTh|n! :D Mye informativ hjelp...

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting angående den Mobilpre'en, jeg tror grunnen til at den ikke klarer å drive kondis-mikker, er rett og slett at den får all strøm fra USB'en, og jeg vet ikke hvor mye spenning den får derfra, men 48 volt (Over 40v er vel regnet som sterksdtrøm?) får du definitivt ikke, så jeg tror at det problemet er løst vet hjelp av en liten ekstern fantommater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noe av dette være noe for meg? :

http://www.music123.com/Item/?itemno=122994

http://www.music123.com/Item/?itemno=122998

http://www.music123.com/Item/?itemno=92732

Eller noe annet fra:

http://www.music123.com/outlet/?d=7

?

Vær så snill å ta en titt på dem... :) Er supersalgt på music123! Sjekk prisene på f. eks. gitarer!

Men også om noe av recording utstyret passer for meg.. ;)

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok... My bad... :)

Men, har nesten bestemt meg nå.

Tenker jeg vil gå for et Yamaha MG10/12 (er det noe bra?),

også en Studio Projects B1, eller, om jeg får nok penger C1 eller Røde NT1-a.

Det er bare lydkort jeg stusser på. Hva skal jeg velge?

Det blir en liten stund før jeg kjøper, så innen da har jeg kanskje mer penger (skal få en liten jobb, sjø). Isåfall kjøper jeg gjerne en litt bedre mikrofon som varer! :D

Men hvordan er miksebrettet? Og hvordan er C1 i forhold til NT1-a?

+: Jeg trenger anbefalinger for lydkort, og har jeg forstått det rett, trenger jeg ikke preamps lenger, siden jeg har mikser...? :)

Tusen takk for at dere er så tålmodige med meg! :mrgreen:

Mvh,

JOachim

Edit: jeg kunne forresten kanskje kjøpt Presonus TubePre preampen, istedet for miksebrett. VIlle kanskje blitt bedre lyd? Men da må jeg kjøpe en til eller noe sånt for å få brukt flere mikrofoner senere da. Litt vanskelig å oppgradere. Pluss, at da må jeg ha et lydkort med XLR inn for å få utnyttet forsterkeren min.

Men det er kanskje en idè å kjøre en mikrofon på tubepre'n, en på lydkortet, og gitar eller no på xlr? Eller bare roter jeg nå? lol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har en TSM MT87s, og kjører den gjennom en Compact4 mikser til MobilePre. Men det kommer ikke noe lyd, kun susing når jeg har på maks volum. Er det fordi lydkortet ikke greier det? jeg har jo fantommating på mikseren så jeg bruker den, men skal jeg ha på fantommating på lydkortet og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikser eller lydkort kan gi mikrofonen strøm (hvis den trenger det) gjennom XLR kabelen.

Forresten' date=' må mikrofonkabelen ha xlr i begge ender for at fantommatingen skal funke??[/quote']

mic-kabelen må ha xlr i begge ender for at fantom-matningen skal funke. Du bør være meget forsiktig med bruk av jack->XLR og omvendt når fantom-mating står på. Fort gjort at noe blir ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.