Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overgang Distortion <-->Clean


Siss29

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått pedalen.Det lønte seg best å holde seg til de kanalene med minst vreng på fra før virker det som. Hvis ikke blir det en del susing i forsterkeren. Tror jeg gjorde lurt i å velge Overdrive-pedal istedet for Distortion pedal, siden dette kunne blitt i det meste laget.

Mens jeg ventet på Behringer-pedalen, surfet jeg dog rundt og hørte på lyd-prøver fra forskjellige effekter og leverandører. Da fikk jeg litt sansen for Ibanez sin TS-7. Gir denne litt av samme effekt som den jeg allerede har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Beklager for å dra opp en tråd som mildt sagt ikke ble laget i går formiddag, men sitter med en Behringer AM400 og har en Roland Cube 80 W. Noen som på enklest mulig måte kunne ha forklart dette med Footswitch? Skulle så gjerne ha gått fra vreng og rett til den akustiske Behringer pedalen. Og nei, jeg er ikke en erfaren gitarist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du har vel to alternativer:

Hvis "vreng" ikke er insane metal vreng og forsterkeren cleaner opp hvis du demper volumet på gitaren, kan du jo gjøre det (dra ned volumet på gitaren) samtidig som du slår på Behringer pedalen. Dette vil kunne fungere ok på mange forsterkere (eller forsterker-simuleringer på mange forsterkere)

Du kan kjøpe en fotpedal til forsterkeren din som lar deg skifte kanal, eller skru av på boost/lead/solo funksjon e.l på Forsterkeren din. Roland har vel et par utgaver og de er som oftest helt universale fra produsent til produsent. Med en slik pedal kan du altså skifte kanal på forsterkeren din og så skru på Behringer pedalen din.

Her er Roland sine fotpedaler:

http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=57

http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=686

Nøyaktig hva de kan gjøre med din forsterker må du ta en kikk i manualen for å finne ut, men en funksjon er garantert at de kan skifte kanal/program/preset på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg hvilke funksjoner som er valgt på ampen? Det er vel mulig å kjøre en Boss footswtich pedal i Cube'en, eller må det være samme produsent?

Du kan kjøpe en fotpedal til forsterkeren din som lar deg skifte kanal, eller skru av på boost/lead/solo funksjon e.l på Forsterkeren din. Roland har vel et par utgaver men de er som oftest helt universale fra produsent til produsent. Med en slik pedal kan du altså skifte kanal på forsterkeren din og så skru på Behringer pedalen din.

Nøyaktig hva de kan gjøre med din forsterker må du ta en kikk i manualen for å finne ut, men en funksjon er garantert at de kan skifte kanal/program/preset på forsterkeren.

Jeg slo opp i manualen til forsterkeren din (forutsatt at det er en 80X) de 3-4 sidene som omhandler fotpedaler tilsier at den vil kunne fungere med stort sett alt av basic fotpedaler med 1 eller 2 brytere. De kan ha ulike funksjoner alt avhengig av hvilken jack-utgang du bruker, men i dette tilfellet er det vel det at den kan skifte mellom "JC clean and the lead channels" og "calls up the Solo function" som er av interesse. Det er vel ikke verre enn at du tar turen til en butikk og låner eller tester en rimelig fotpedal med to brytere? Så er du jo sikker på at dette fungerer slik du ønsker eller tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.