Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lynch


Lynch

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er forholdvis ny her så jeg får vel gi en liten presentasjon av meg selv.

Mitt navn er Anders og jeg er 21 år. Min første gitar fikk jeg på begynnelsen av barneskolen som et resultat

av iherdig masing på foreldrene mine. Desverre ga gitarfeberen seg like fort som den begynte og jeg gikk over til å spille keyboard i små doser. Når jeg var 18 fant jeg igjen den gamle kassegitaren etter å ha hørt på gitardrevet rock/metal i flerfoldige år. Jeg gikk fort til anskaffelse av en elektrisk gitar siden jeg ville spille rock/metal. Spiller akustisk gitar ganske mye også. Skal sies at jeg sluker det meste av gitarrock fra 80-tallet. Liker også fusion og jazz.

Min første gitarhelt var nok Yngwie Malmsteen. Etterhvert har jeg oppdaget mange andre gitarister som jeg liker like godt. F.eks. Greg Howe, Mark Knopfler, Tony MacAlpine, James Byrd (en av de få som Malmsteen har sagt noe positivt om), Michael Lee Firkins, Steve Lukather, George Lynch, Chris Poland, Kee Marcello, John Norum, Gary Moore, Chris Impellitteri, Zakk Wylde, Trond Øien, Ronni Le Tekrø og John Sykes.

Selvsagt har Joe Satriani, Steve Vai og John Petrucci hatt sin innflytelse på meg, men kanskje ikke i like stor grad som de ovenfornevnte.

Hvis noen lurer på noen så bare spør.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Jeg har en Nylonstrenge gitar av ukjent merke, en akustisk Ibanez AW-series. El gitaren min er en Marshall Rocket Special som fungerer veldig bra til å være veldig billig. Vib-arm systemet er litt dårlig så jeg er på utkikk etter en ny gitar med Foyd Rose. Hadde vært kult med skikkelig 80-talls Kramer eller Jackson.

Forsterkeren min er en Marshall MG Series 15 CDR som er grei til hjemmeøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.