Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vsti live


hkh

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bruke noen vsti-er live og lurer litt på hvordan man best kan gjøre det.

Til vanlig bruker jeg cubase og det funker jo fett, men jeg lurer litt på om det er bedre å bruke et program som ikke gjør noe annet enn å mounte vstene slik at jeg kan bruke de med midi-keyboardet mitt. Det bør være lett å skifte fort mellom vst - instrumentene.

Noen her som har erfaringer med slikt? synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har noen som jeg kan åpne standalone, men det er da stress å skifte mellom de, da jeg kun kan ha en åpen om gangen (de legger beslag på lydkortet). Den jeg er mest sugen på å bruke, derimot, en korg ms 20 - vst, kan ikke åpnes slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på en konsert hvor gitaristen brukte Native GuitarRig 2 for alle lydene sine... hørtes greit ut det :)

er seff litt kjipt om det skulle skje noe :P

"...sorry altså, men vi tar en 10 min pause, gitaristen må kjøre virus scan på maskinen sin"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig den egentlig kan åpnes standalone, men har ikke funnet ut hvordan enda... har den versjonen som lå i en eller annen korg-bundle..

Når du spiller live, hvordan gjør du det? Hva spilles live, hva er programmert/spilt inn på forhånd og hva bruker du av programmer og utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller revy for øyeblikket og bruker Battery og Atmosphere på en laptop med Sonar 3.1. Funker veldig kult, begge synthene står skrudd på hele tia, også har man et synth rack-vindu i programmet hvor man har mute og solo funksjon samt. kan endre preset's på synthene.

Chainer har jeg ikkr prøvd, skal skjekke det ut nå :)

Ellers har jeg prøvd Steinberg V-Stack og Viritual Mixing Console uten stort hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.