Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jam en ....... h? e?


Lejs

Anbefalte innlegg

en kamerat sa til meg i går...... hva gjør du hvis noen ber deg jamme en E...... jeg vet som sagt ikke noe om det....... hva gjør jeg???? bare øver på tekniske ting, men skal begynne å øve på sånne ting nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man jammer ikke EN E, men I E. Hvis du skal jamme i E er vel det mest naturlige å bruke en eller annen form for E-skala, f.eks E-moll pentaton = bluesskala fra 12.bånd, eller E-dur pentaton (Bluesskala fra 9.bånd), eller E-dur eller e-moll skala.

Hvis det du jammer over bare inneholder akkorden E blir det kanskje litt kjedelig etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville spurt åssn stil.

og så, ut fra det, ville jeg prøvd å finne sånn omtrentlig ei akkordrekke som funka, f.eks 12-takters blues. Det viktigste er da egentlig å høre på det den andre spiller, og komplimentere det. Så, når "grunnlaget" for jammen var lagt, ville jeg visst omtrent hvilke skala/virkemidler jeg kunne brukt når det passa seg å solere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis det var en jam,s å ville jeg nok ha improvisert, men ellers har jo Tstone og Phoncible besvart spørsmålet ditt litt bedre, så derfor svarer jeg bare for å få et ekstra innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis det var en jam,s å ville jeg nok ha improvisert, men ellers har jo Tstone og Phoncible besvart spørsmålet ditt litt bedre, så derfor svarer jeg bare for å få et ekstra innlegg.

Ærlighet varer lengst :)

Ops, der fikk jeg et ekstra innlegg jeg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.