Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassamp


s0und

Anbefalte innlegg

Hva anbefaler folket? Jeg spiller mye rock/funk, og liker dyp, men dog klar lyd. Spiller på en Warwick Corvette 5 strenger og bassen bør ikke bli grøt på det mørkeste. Anslagsvis bør ampen yte en 200-300W, og spille klart i band sammenheng. Har sett litt på Ampegs BA115 Combo... noen som eier denne? Har hørt diverse om holdbarheten på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen geniale forslag, men hvor mange watt er SWR'en og hvor mye penger skal du bruke på ny forsterker?

Har et noe "skrint" budsjett desverre da bassen satte meg 12 lapper tilbake. Tenkte kanskje rundt 10 laken? SWR'en er usle 100 watt... Da mener jeg lusne 100W det kjennes ikke i tre gulvet mitt engang. Tilogmed gitar ampen kjenner jeg i gulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt vil jeg si: ikke kjøp forsterker basert utelukkende på watt-tallet. Antall watt betyr bare hakket mer enn hvilken farge forsterkeren er.

Høyttalerens størrelse, antall elementer, utforming og (ikke minst) effektivitet, betyr ca. hundre ganger mer enn hvor mange watt det står skrevet at forsterkeren gir.

Hvis du allere har en forsterker, vil jeg heller foreslå å se om du kan skaffe et ekstra høyttaler kabinett og koble det til, i tillegg til det du har nå. Det vil hjelpe! Og så er det (sannsynlig vis) masse billigere enn å kjøpe ny hele forsterkeren.

Hva slags SWR er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elros :)

Kjøper ikke bare på WATT antallet (vet alt om peak verdier osv.). Derfor var jeg nokså bænkers på min SWR LA15, og ble litt skuffet når jeg guffa opp. Trodde dette var strøm sterke saker jeg? Der tok jeg ihvertfall helt feil, den falt tvers igjennom :(

Som sagt så har jeg kikket litt på Ampeg BA115 (Combo med 15" på 220w), men jeg har lest ymse om holdbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elros :)

Kjøper ikke bare på WATT antallet (vet alt om peak verdier osv.). Derfor var jeg nokså bænkers på min SWR LA15, og ble litt skuffet når jeg guffa opp. Trodde dette var strøm sterke saker jeg? Der tok jeg ihvertfall helt feil, den falt tvers igjennom :(

Som sagt så har jeg kikket litt på Ampeg BA115 (Combo med 15" på 220w), men jeg har lest ymse om holdbarheten.

Ampeg er dyrt, veldig dyrt. Tror Ashdown er veien å gå der, bra greier til litt mindre pris... Mye thump i de også, de flytter endel luft!

Hilsen lykkelig innehaver av EBS kabinett med Ashdown amp på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elros :)

Kjøper ikke bare på WATT antallet (vet alt om peak verdier osv.).

Bra, bra.

Derfor var jeg nokså bænkers på min SWR LA15, og ble litt skuffet når jeg guffa opp. Trodde dette var strøm sterke saker jeg? Der tok jeg ihvertfall helt feil, den falt tvers igjennom :(

Som sagt så har jeg kikket litt på Ampeg BA115 (Combo med 15" på 220w), men jeg har lest ymse om holdbarheten.

Vi kjøpte en Ampeg BA210HP til kjerka her hjemme. Den er stor og tung, og har nok volum til alt vi gjør. Men vi hadde noe trøbbel med den i starten: den gikk i filler første uka. Fikk rep. på garantien. Trolig produksjons feil, reperatøren hos Benum sa at hele utgangs forsterkeren var kaputt. Videre rådet han oss til ikke å bruke Phantom Power inn på DI utgangen.... det synest jeg at i det minste burde ha stått i manualen, og egentlig burde de ha laget den slik at man kan bruke phantom power. Sløve greier.

Jeg har ikke noe imot Ampeg så lenge det virker, men jeg mener det er en rocke forsterker. Den har masse trøkk, men lager grøt av akkorder og har ikke den reneste lyden man finner.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er også min oppfatning etter å ha prøvespilt BA115 i dag. Mangler mye av "thumpen" som var nevnt i et innlegg tidligere. Nå har jeg tatt en råsjans og bestilt en SWR WorkingPro 2X10C. Da jeg likte lyden i LA15 såpass godt, håper jeg denne leverer noe av det samme :unsure:

Edit: YAY inlegg #900

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.