Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter..


Mikke

Anbefalte innlegg

THE WEAPON!!! :lol::DB):rolleyes::)

Tja, jeg er ikke helt glad i disse type multieffekt-stompbox-ene, de er dyre, og vriene å bruke i forhold til å ha et par pedaler i serie som produserer den samme lyden. Da har du mer kontroll, og kan variere mer! I tillegg synes jeg Digitechs "The Weapon" låter veldig 'vepsete', har ikke funnet noen særlig gode instillinger på den til noe annet enn Pantera-type metall.

Jeg er veldig glad i min Boss DS-1 pedal. Kan brukes til mye forskjellig, og låter kanon! Og Digitech Multi chorus er også veldig bra. Den kan brukes både som mono og stereo, så mye muligheter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ang flanger .. hvis du tar og samler litt spytt i munnen og klemmer det mellom tungen og ganen.. og så blåser lett ut slik at spyttet gurgler (mmm), mens du beveger munnen forsiktig opp og igjen, så har du effekten av en flanger :D

Dette er en effekt jeg ikke ser noe poeng i til gitar i det hele tatt.. hører mer hjemme til trance og techno :huh:

Nå driter du deg ut kompis!!!

Flanger er vel kanskje den mest klassiske gitareffekten av dem alle!

Wha, phaser og flanger skal man ikke snakke stygt om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på pris, så ville jeg kjøpt Ibanez sine TS-9 Tube Screamer, AD-9 Analog Delay, CS-9 Stereo Chorus da disse er billigere enn Maxon sine. Hvis det er kvalitet du er ute etter så vil jeg gjort det motsatte og kjøpt Maxon sine. Som nevnt tidligere i denne tråden så ville jeg og holdt meg unna BOSS sine choruser. Disse blir litt vel mye og utenom CE-1 som er en klassiker (men som koster en fot og en arm og er heller ikke lengre i butikksalg) så ville jeg nok sett på en av de andre Chorusene. Sliter selv med å finne en god Chorus å bruke.

Når det gjelder flanger så er det en klassisk effekt som får gitarlyden til å låte som en jetmotor. Skjekk ut "Are You Gone Go My Way" med Lenny Kravitz. Der hører du flangeren i bruk hvis du lurer på hvordan den lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.