Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske sessionbassister!


AXL

Anbefalte innlegg

Frode Berg bruker Yamaha basser, og sist gang jeg så han på tv hadde han kort hår.

Frode gjør mye nrk-ting. Det samme kan sies om Rino Johannesen og Antonsen. Min første bass-time tok jeg med Rino. Typisk session-bassist - som er sjefsgod på blekkespilling... Heitest av dem alle er vel kanskje jonny sjo, men han figurerer ikke så alt for ofte utenfor sine egne konstellasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clay fra forumet her har jo hora seg litt rundt i metalmiljøet ihvertfall, ellers kommer jeg ikke på noen spesielle..

Var det ikke det jeg tenkte.. Makan!

Men jo, han er vel utlånt en del båtte i hytt og pine. Flink er'n også den pøbeln.. Ender vel med at jeg blir sittende hjemme å passe på ungene han har skaffet seg, mens han er ute på turné å skaffer nye.

*frøsgeipe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at Antonsen ser best ut av alle nevnt her. Typisk musiker som glemte at årene har gått - derfor en fyr å se opp til, en som ikke snor seg etter strømmen. :D

Vil si meg uenig, men jeg er inhabil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Erik Antonsen

Frode Berg

Rino Johannesen

Erik Anti

Det er vel de "største" i hvert fall i NRK-sammenheng.

I Trondheim var det i hvert fall for ca. 10 år siden Odd Magne Gridseth som tok det meste av jobbene, her i Bergen er vel Yngve Moe og Geir Rognø mye brukt.

Hvor ble det av Bjørn Kjellemyr?

Audun Erlien er vel fortsatt mye brukt, i hvert fall på innspillinger? Var jo Sveinung Hovensjø i riktig gamle dager, og så har vi jo han produsent-bassisten Ketil Saunes?

Er mange gode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke det jeg tenkte.. Makan!

Men jo, han er vel utlånt en del båtte i hytt og pine. Flink er'n også den pøbeln.. Ender vel med at jeg blir sittende hjemme å passe på ungene han har skaffet seg, mens han er ute på turné å skaffer nye.

*frøsgeipe*

unger i flertall faktisk. skal nok vente lenge på det du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim var det i hvert fall for ca. 10 år siden Odd Magne Gridseth som tok det meste av jobbene, her i Bergen er vel Yngve Moe og Geir Rognø mye brukt.

Er mange gode. :)

Odd Magne bor nå i Ørsta og spiller ikke så mye lenger, men jeg har vært så heldig å få tatt en del timer med ham. Kanskje Norges største basstalent gjennom tidene. Vanvittig evnerik og interessant kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.