Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AD30VT/AD50VT


omen

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny forsterker, og har hørt mye bra om Vox AD30VT eller AD50VT, men lurer på om det er noen forskjell utenom de 20 ekstra wattene i AD50VT? Er dette gode all-round forsterkere?

Kom gjerne med forslag til andre forsterkere til rundt 3-4000 kr. Jeg vil ha en combo-forsterker som jeg gjerne kan spille både blues og litt tyngre ting på. Jeg snakker ikke da om brutal death, men litt vreng må den klare :)

(Og ikke kom med rør-topper til 10-15000, 4000 kr er absolutt maks ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg ny forsterker, og har hørt mye bra om Vox AD30VT eller AD50VT, men lurer på om det er noen forskjell utenom de 20 ekstra wattene i AD50VT? Er dette gode all-round forsterkere?

Kom gjerne med forslag til andre forsterkere til rundt 3-4000 kr. Jeg vil ha en combo-forsterker som jeg gjerne kan spille både blues og litt tyngre ting på. Jeg snakker ikke da om brutal death, men litt vreng må den klare :)

(Og ikke kom med rør-topper til 10-15000, 4000 kr er absolutt maks ;) )

AD50VT har vel mulighet for å koble opp til et annet kabinett (men da faller lyden fra selve Voxen ut...). Tror ikke det er andre forskjeller. AD50 fåes på musikkweb for 2500,- tror jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg bruker VOX AD30VT selv og den har de fleste mulighetene. Hvis du ikke er helt "geek" på at alle forsterkerene skal lyde nøyaktig som orginalene så låter den utrolig bra. Her har du muligheten til å sveive inn en varm cleanlyd eller en brutal Blackmetal-vreng hvis du vil. I spørsmålet om AD30 kontra AD50 så ville jeg gått for AD30. Denne er akkurat fin til å bruke hjemme og på øvingslokalet. AD50 blir litt for dum syns jeg, da en kan spytte i noen lapper til og heller gå for AD60 som er mer full i spesifikasjoner og har mer muligheter. Denne er da litt dyrere enn 4000.-, men så er den verdt det. Glem Line6. Disse er tvers igjennom digitale og mangler den varmen en finner i VOX sin.

Skal kjøpe meg ny forsterker, og har hørt mye bra om Vox AD30VT eller AD50VT, men lurer på om det er noen forskjell utenom de 20 ekstra wattene i AD50VT? Er dette gode all-round forsterkere?

Kom gjerne med forslag til andre forsterkere til rundt 3-4000 kr. Jeg vil ha en combo-forsterker som jeg gjerne kan spille både blues og litt tyngre ting på. Jeg snakker ikke da om brutal death, men litt vreng må den klare :)

(Og ikke kom med rør-topper til 10-15000, 4000 kr er absolutt maks ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOX ADxxVT serien er etter min mening utrolig mye forsterker for pengene, og klart best i klassen.

Etter min mening er det ikke verdt å chippe inn de ekstra kronene for en AD50VT. Snakker vi derimot AD100VT (er det ikke det 2x12 modellen heter?), får man derimot 2x12" elementer, og fx-loop. Da har man raskt en forsterker som kan takle det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en AD50VT forrige torsdag hos Stordahl i moss, den har ikke kommet enda så jeg kan ikke si alt for mye! Forskjellen er vel 10" mot 12" og at du at koble til kabinett som nevnt!

Husk at du kan justere effekten på forsterkeren, men det kan du jo på begge i grunn! 0-50w eller 0-30w!

De skal knuse det meste i sin prisklasse! :)

Jeg kunne sikkert klart meg med en 30w... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.