Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

My Favorite Breakcore Things


Phoncible

Anbefalte innlegg

my favorite things på speed:

http://kai.zyruz.net/bilda/favorite%20things.mp3

er ingen jazzer (det skinner vel godt gjennom), men har hatt idéen en stund og fikk endelig begynt igår natt.

kommer til å mikse noe mer på det, samt spille inn ordenlig gitar når jeg får muligheten. hovedsaklig sliter jeg med å spille melodien i 7/8 og få det til å flyte, noen tips eller idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kuult ut dette. Prøv å spill en straight tromme takt først, blir lette å få flyt da. Jeg kommer desverre ikke frem til at det er 7/8 takt du har der. Heller 4 flate ihvertfall da jeg hører på cleangitaren. Hvordan teller du takten der? Men vanskelig å fatte det helt da både bassen og trommene lever sin egen verden. Men som sagt fett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midigitaren som er der er i utgangspunktet 3/4 så har jeg lagt til en "tom" 8-del, så det blir vel 7 ja. bassen lar jeg egentlig bare flyte, siden jeg sliter med å få det nogenlunde bra mens jeg teller. prøver å føle grooven, men blir litt ute til tider siden jeg ikke har helt feelen på 7/8. kansje hvis jeg hadde fått mer 7/4 feel hadde jeg greid å henge bedre med, slik at ikke pulsen snur midt i frasene men heller mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var knalltøft! Veldig Squarepusher`ish. Minner meg ganske mye om "Squarepusher theme". En god idè og tøffe trommer. Hva er det du bruker for trommene forresten? Savner litt mer groove da.. Hadde vært kult med en mer funky gitar liksom.. En jevn funk-gitar for å på en måte binde sammen hele låten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker drumkit from hell superior, med et av setta fra custom & vintage. har ikke gjort så mye i den gata før, men når jeg har gjort det har jeg brukt reason, tenkte det kunne vært gøy å prøve noe nytt til detta prosjektet. ang gitaren jobber jeg med å finne noe som fungerer. er ikke så lett, men det er mulig jeg veksler mellom litt funky rytmiske slag og mye fine jazzakkorder. mulig jeg chiller ned på rytmen også innimellom, går litt i ett når det er bånn gass hele veien hører jeg.

artig med squarepushersammenligninga. du er den andre som sier det, men jeg har knapt hørt på dem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.