Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

skifte trem


Anbefalte innlegg

hei, nå nærmer det seg juletider og gaver, har tenkt til å bruke meste parten på pod xt men det som blir igjen/hvis det blir igjen noe, så skal det brukes på nye tremolo til mij straten min

post-1118-1133614290_thumb.jpg

slik ser det da ut, jeg regner med at den svarte ledningen er jord?

er det da bare å skru ut de seks skruene foran og de to bak og så dra ut tremoloen og reversere prossesen når den ny skal inn?

eller trenger jeg bare å skru ut de seks foran og hekte av fjørene?

takk for all hjelp

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nå nærmer det seg juletider og gaver, har tenkt til å bruke meste parten på pod xt men det som blir igjen/hvis det blir igjen noe, så skal det brukes på nye tremolo til mij straten min

post-1118-1133614290_thumb.jpg

slik ser det da ut, jeg regner med at den svarte ledningen er jord?

er det da bare å skru ut de seks skruene foran og de to bak og så dra ut tremoloen og reversere prossesen når den ny skal inn?

eller trenger jeg bare å skru ut de seks foran og hekte av fjørene?

takk for all hjelp

Kommer litt an på hvilken tremolo du skal sette inn. Men i 99,9% av tilfellene holder det med å hekte av fjærene. Ettersom du har seks treskruer foran så har du en vintage trem, hvilken har du tenkt å sette inn? Skal en god del til for at det er lønnsomt med et slikt bytte - uten at jeg vet hva problemet er. Jeg ville ventet på Tremol-No og justert tremoloen optimalt. Et råtips, igjen uten belegg eller grunnlag for gjetning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvilken tremolo du skal sette inn. Men i 99,9% av tilfellene holder det med å hekte av fjærene. Ettersom du har seks treskruer foran så har du en vintage trem, hvilken har du tenkt å sette inn? Skal en god del til for at det er lønnsomt med et slikt bytte - uten at jeg vet hva problemet er. Jeg ville ventet på Tremol-No og justert tremoloen optimalt. Et råtips, igjen uten belegg eller grunnlag for gjetning. :)

problemet er at vibarmen ikke blir skrudd helt inn og når du har skrudd den til den ikke går lenger ned og skal bruke den må man presse 1-2 cm ned før tremen beveger seg og lager effekten den er der for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er slakke i selve armen som er problemet?

Hvis det er tilfellet finnes det diverse triks som kan hjelpe med å få den "fastere".

1. Du bør aldri skru den helt inn! Du kan skru den gjennom blokka, og blokka kan sprekke, særdeles ugunstig. En liten bit (1 cm) av en gummislange i rett dimensjon kan du med fordel legge i før du skrur inn arma. Denne gummibiten vil øke motstanden og du forhindrer å skru istykker noe. Har du en slik må du ikke skru ut arma. Har brukt denne selv på vintage system og jeg syntes det ble mye bedre.

2. Neglelakk, gjerne blank, kan påføres gjengene på arma, slik at den øker i diameter, og lettere sitter fast. Denne har jeg kun brukt på Edge tremolo, men den funker i alle fall der, og sannsynligvis på din også. Her bør du heller ikke skru så mye på arma, da det sliter av lakken rimelig kjapt.

3. Det finnes bust som man tetter metallkoblinger med, denne kan også legges rundt gjengene for å få arma til å ta. Husker dessverre ikke hva denne heter.

Det kan også være at passformen rett og slett er for dårlig og at ingen av disse triksene fungerer, da ville jeg i første omgang sett etter en ny arm. Et nytt vib/trem koster fort opp mot og over 1.000,-. Og verdien på gitaren stiger ikke nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrykket meg kanskje feil her oppe, det er hullet den skrus inn i som føles slapt, skal prøve å få tatt noen bilder for å få vist det bedre

Ja, det er det jeg har gitt råd til også. Om hullet er for vidt eller arma er for smal er en definisjonssak. Likevel, samme løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg har gitt råd til også. Om hullet er for vidt eller arma er for smal er en definisjonssak. Likevel, samme løsning. :)

verken armen som er for liten eller hullet som er for stort, hullet beveger på seg

på en vanlig trem er det slik armen står ut av tremen: |

på min er det mer en mellom ting mellom | / hvis du skjønner,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verken armen som er for liten eller hullet som er for stort, hullet beveger på seg

på en vanlig trem er det slik armen står ut av tremen: |

på min er det mer en mellom ting mellom | / hvis du skjønner,

Skjønner tydeligvis ikke helt. :) Har du mulighet til å ta bilder så kan det være greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.