Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger en enkel duo! :)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en venn har snart gitarprøve på skolen (9. klasse). Vi skal spille sammen. Hittil har vi bare Wild Thing, hvor jeg synger, og vi begge spiller akkurat det samme, igjennom hele sangen. Ikke så veldig avansert. Men musikklærern blir litt imponert da, grunnet barre akkordene... lol..

Men, vi trenger noe mer. Jeg har lenge hatt lyst til å spille Money (Pink Floyd), da jeg kan sax soloen på trompet, og den første gitarsoloen. Men tviler på at vi klarer å få til hele sangen. Da det egentlig er tre gitarer (eller 4?) og er ganske vanskelig å få fint til...

Han er flink på akkorder. Mens jeg er flinkere på fingerspill. Han andre aner knapt hva en a moll akkord egentlig er(en prim, en tæsj, en kvint, og muligens en septim, subdominant, dominant, osv.osv.) , men han kan likevel mengder av akkorder. Derfor tenkte jeg det hadde vært tøft med en grei og passe enkel med likevel litt utfordrende låt, hvor den ene gitaren hovedsaklig spiller akkorder, mens den andre har mer fingerspill og "ikke akkorder". Jeg er vant til å spille trompet hvor det er umulig å få til akkorder :P og piano hvor jeg har spilt mest etter noter og lite på gehør og akkorder, så liker fingerspill og lignende best.

Vi har begge to el-gitarer. Trenger en fin låt å spille. Gjerne en litt kjent en. Om nødvendig kan vi begge synge. :wink:

Håper dere har noe forslag! :mrgreen:

Vet forresten ikke om det har noe å si, men han har en gitar med humbuckere, og jeg med 3 single coil...

Tusen takk i forveien! :D

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett enkelt forslag som jeg har gjennomført sammen med en gitarspillende gitarkamerat.

Vi tok en kjent sang, Norge i rødt, hvitt og blått for vår del. Bestemte hvem som skulle spille melodi og akkorder hvor, 50/50 deling. Den som spilte komp fant selv ut hvilke akkorder eller toner som passet inn, dermed fikk vi forskjellige stemninger på sangen etterhvert som nye deler kom. Melodien holdt vi så lik originalen som mulig.

Veldig morsomt å spille, samt spennende for de som hører på. På en prøve er det også bra, fordi du selv får bestemme hva du sil spille, og dermed legge listen opp på ditt eget nivå.

Vi spilte med to elgitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.