Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket trommesett til Guitar Pro 4...


ramb00m

Anbefalte innlegg

jsbach: I Guitar Pro har lydkort ingen relevans til hvordan de forskjellige settene låter i forhold til hverandre. I et standard oppsett (uavhengig av lydkort) vil enten kun Drum Kit 0 funke, eller alle være like.

Det er jo lydkortet som til syvende og sist produserer lyden. Hvordan kan du si at det ikke har relevans da?

er vel gjerne datamaskinen som produserer lyden, lydkortet gjør det bare om til et signal ut. det der blir vel omtrent som å si at det avhenger av cdspilleren når noen spør om ei skive er bra..

Kan du da forklare meg hvorfor alle kit'ene låter likt hos meg, og jsbach bare har lyd i det ene, hvis dette ikke har noe med lydkortet/midioppsettet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar Pro bruker MIDI til avspilling og MIDI låter forskjellig avhengig av hva man bruker til å spille av MIDI med. Generelt kan man si at jo større lydfiler som er brukt for å sample de ulike instrumentene, desto bedre er lydkvaliteten. Og disse samplingene ligger normalt lagret på lydkortet. Bedre og dyrere lydkort har vanligvis bedre kvalitet på disse samplesene. Jeg bruker selv et ASIO kort som ikke har MIDI lyder integrert, og må derfor ta til takke med samples som ligger i operativsystemet; Microsoft GS Wavetable Software Synth.

Andre mulige kilder til disse lydene er f.eks. eksterne samplere, men det har jeg ikke noe erfaring med.

Ellers så bør det nevnes at neste versjon av Guitar Pro ikke bruker MIDI til avspilling, men ordinære lydfiler som følger med programmet. Det betyr at Guitar Pro-filer vil låte likt uansett hvilken maskin en befinner seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jsbach: I Guitar Pro har lydkort ingen relevans til hvordan de forskjellige settene låter i forhold til hverandre. I et standard oppsett (uavhengig av lydkort) vil enten kun Drum Kit 0 funke, eller alle være like.

Det er jo lydkortet som til syvende og sist produserer lyden. Hvordan kan du si at det ikke har relevans da?

er vel gjerne datamaskinen som produserer lyden, lydkortet gjør det bare om til et signal ut. det der blir vel omtrent som å si at det avhenger av cdspilleren når noen spør om ei skive er bra..

det svaret er det fattigste jeg noensinne har hørt. Dessuten suger sammenligninga di.

"ok"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.