Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pickups!? hva skal jeg velge?


kirk hammet

Anbefalte innlegg

hei!

er ute etter noen nye pickups :wink: musikktype jeg spiller er melodic metal.. ganske likt evergrey, cob og 80 talls shredd soloer :P . ala malmsteen, og sånn! så er jeg helt noob på pickups og vet ikke for fem øre hva jeg skal velge! vill ha noen picups med ordentlig trykk i og kul solo lyd...helst grønne pickups :P neida.... men ville vært kult om dere kom med noen forslag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne Ibanez GIO'en du skal ha mikkene til? Hvordan er pickup-konfigurasjonen i den (H/S/H e.l.)? Og hvordan er treverket? Skal du bytte alle eller bare noen? Har du noen preferanser til hvordan de skal låte? Er for eksempel meningsløst å foreslå mikker til fet cleanlyd hvis du aldri vil ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får en rg snart! og den vill jeg bytte ut picups på!

3pc Wizard II neck

Basswood body

Jumbo frets

Edge III bridge

IBZ INF3 (H) neck pu

IBZ INFS3 (S) mid pu

IBZ INF4 (H) bridge pu

skal forresten ha kul vrenglyd... clean er ikke såå viktig :wink:

det er hsh i den...

her er alt jeg vet om den :wink:

som sagt, jeg vet ikke hva dere trenger å vite for å foreslå valg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal forresten ha kul vrenglyd... clean er ikke såå viktig :wink:

Etter å ha plukket frem Suhr'en min igjen her forleden er jeg noget subjektiv og foreslår at du tar en prat med Magne hos godlyd.no og får deg et sett Suhr-mikker. For eks en DSV til neck, en V60LP til mid og en DSH+ til bridge.

En Seymour Duncan JB i bridge er også gjerne et bra valg. Kanskje en DiMarzio Virtual Vintage single-coil.

Metallvreng-fantastene kjører gjerne EMGer fordi de aldri får nok, det er også noe du kan vurdere. Evt en midboost-krets hvis du heller vil ha mer trøkk. Du har jo ikke sagt noe om budsjett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått stipend og jobber mye så det er ikke noe å tenke på :)

men takk for et bra svar!!! høres ut som du vet hva du snakker om så skal ta kontakt med han :wink:

regner med at pickups ikke er så alt for dyre heller... men tenkte å begrense det til maks 3000kr...

hva er en mid-boost krets? ellers høres emg interessant ut... hvem emg'er er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal forresten ha kul vrenglyd... clean er ikke såå viktig :wink:

En Seymour Duncan JB i bridge er også gjerne et bra valg.

Jeg vil anbefale Seymour Duncan JB, fèt lyd.

Ser du liker Kirk Hammett, så kanskje du skal prøve noen EMG 81 aktive-mikker, nå vet ikke om det er det Kirk bruker, men det er sikkert noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! er nok en god stund siden jeg likte han :mrgreen:  

liker mer det (gitaronanerende) glade 80 tallet og melodic metal :P

Da kan kanskje "The Euphor" hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har du erfaring med dem? forresten så er jeg ute etter tunge riff og kul sololyd... evh har vell mer rock micker... ?

kom forresten over noe som heter caparison... noen som vet om det hadde vært noe? etter hva jeg leste på hjemmesiden så virker det bra!

http://www.kyowashokai.co.jp/caparison%20e...on-pickups.html ser at michael romeo og cristopher amott bruker gitarene dems... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.