Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pickups!? hva skal jeg velge?


kirk hammet

Anbefalte innlegg

Ser nesten ut som om du er ute etter en DiMarzio Tonezone i bridge og en Norton i neck. DiMarzio har jo endel forskjellige farger å velge mellom. Favoritten er rosa og grønn...  :D

nå snakker vi :)

det må sjekkes ut! hørte herman li i dragonforce bruke dimarzio...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal forresten ha kul vrenglyd... clean er ikke såå viktig :wink:

En Seymour Duncan JB i bridge er også gjerne et bra valg.

Jeg vil anbefale Seymour Duncan JB, fèt lyd.

Ser du liker Kirk Hammett, så kanskje du skal prøve noen EMG 81 aktive-mikker, nå vet ikke om det er det Kirk bruker, men det er sikkert noe i den duren.

hammet bruker 81 i bridge og neck ja

etter hva jeg vet skal dimarzio ha ganske bra "solo lyd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har du erfaring med dem? forresten så er jeg ute etter tunge riff og kul sololyd... evh har vell mer rock micker... ?

kom forresten over noe som heter caparison... noen som vet om det hadde vært noe? etter hva jeg leste på hjemmesiden så virker det bra!

http://www.kyowashokai.co.jp/caparison%20e...on-pickups.html ser at michael romeo og cristopher amott bruker gitarene dems... 8)

Hørt om "Brown Tone?". Har ikke erfaring med de, nei. Men de vanlige Seymour Duncan-mikkene er etter min mening veldig bra, så disse er vel ganske top-notch. Van Halen er jo tunge riff og kul sololyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kick importøren av DiMarzio stuff ;) Man får bestillt de på nettshoppen dems

jeg fant det nå, bare synd de ikke har dem i andre farger :(

har et spørsmål til, admins eller moderatorer får avgjøre pm jeg må starte nytt tema:

når jeg sjekka ut sidene til kickmusic.no fant jeg et par piezo pickuper, jeg lurer på om disse passer til alle strater og om noen har koblings skjema til disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er en mid-boost krets?

En liten forsterkerkrets med volumjustering. Settes inn i gitaren, drives med 9V, og gir deg mulighet til å forsterke gitarsignalet litt når det trengs. En annen måte å gjøre dette på er med en pedal.

En av de som lager midboost er Demeter, og du kan få kjøpt den for montering i gitaren, eller som pedal. På den måten blir en ikke så avhengig av mye utgangssignal fra mikkene i gitaren, men kan heller dra på litt når behovet er der.

En midboost med bypass-switch gir deg et veldig fleksibelt oppsett. Nesten som en gitar både med og uten EMGer på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er en mid-boost krets?

En liten forsterkerkrets med volumjustering. Settes inn i gitaren, drives med 9V, og gir deg mulighet til å forsterke gitarsignalet litt når det trengs. En annen måte å gjøre dette på er med en pedal.

En av de som lager midboost er Demeter, og du kan få kjøpt den for montering i gitaren, eller som pedal. På den måten blir en ikke så avhengig av mye utgangssignal fra mikkene i gitaren, men kan heller dra på litt når behovet er der.

En midboost med bypass-switch gir deg et veldig fleksibelt oppsett. Nesten som en gitar både med og uten EMGer på samme tid.

Er ikke en mid-boost en ting som booster mellom tona da? Og ikke volumet?

Og til hans k: Om du sender mail til Kick først og spørr om de kan ta inn en pickup i en annen farge kan det hende de gjør det for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en mid-boost en ting som booster mellom tona da? Og ikke volumet?

Hmtja, jeg var kanskje noe diffus der, men jeg oppfatter ikke deg som særlig glassklar heller.

En midboost er en volumøkning hvor det er mellomtoneområdet som får mesteparten eller alt av økningen. Med andre ord en predefinert EQ. I og med at gitarsignalet hovedsaklig er mellomtone, vil det oppfattes som en generell volumøkning.

Nå har ikke jeg frekvensanalysert cleanboost-pedaler, så jeg aner ikke hvor flat respons de har. Dog tror jeg at gitarpedaler vil være tilpasset og derfor booste mellomtonen mer enn andre ting. Blant annet fordi det ved en bassboost nok vil skje at man overkjører bassisten fortere enn man aner, og at diskantboost fort kan oppfattes som «fislete».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.