Web Analytics
Jump to content

Dette viste jeg ikke var mulig

sup3rman

Recommended Posts

jeg har jo vanlig kasse gitar. noe er jeg både blånd og dum på dette greinene så ikke le. går det ann å få en sånn på gitaren min?? kjære et hull til den eller noe?

Ja. Skjære hull og sette inn piezo pickup. Det skal være mulig om du har pengene til det ;)

Hvor mye det koster avhenger av hva du vil ha. På dette området finnes det rimelige løsninger og dyre løsninger, som ellers.

På gitarer som ikke kommer levert med mikrofon og slikt virker det som folk enten går for en mik i lydhullet eller piezo under stolen, og har enten skjult preamp i gitaren eller bruker en ekstern. Mik i lydhullet får du fra under tusenlappen og oppover, og så er det litt arbeid med å borre hull i gitaren for jack-utgangen. Omtrent samme operasjon for en piezo-løsning. Å montere en slik preamp som Takamine har er mulig, men det krever at en fjerner mer treverk, og det er kanskje ikke ønskelig. Pris for preampene ser ut til å ligge på 1500,- og oppover.

Såvidt jeg kunne se av et kjapt søk ligger piezo-mikker på omtrent samme pris og oppover som en lydhulls-mik. Legg til pris for arbeidet og du er i mål.