Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dette viste jeg ikke var mulig


sup3rman

Anbefalte innlegg

Finnes da mange forskjellige typer rør.. I dette tilfellet er det vel brukt et som utvikler lite varme.

Når man snakker om at rør skal varme seg opp er det som regel snakk om power-amp rørene (fant ikke nå norsk ord i farta). Pre-amp rør generelt tror jeg ikke utvikler så voldsomt med varme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da mange forskjellige typer rør.. I dette tilfellet er det vel brukt et som utvikler lite varme.  

Når man snakker om at rør skal varme seg opp er det som regel snakk om power-amp rørene (fant ikke nå norsk ord i farta). Pre-amp rør generelt tror jeg ikke utvikler så voldsomt med varme  :)

Satt faktisk å funderte på det med Power-amp(forresten man kan si slutttrin på norsk ;))rør og pre-amp rør, men jeg må få noen til å konstantere at det var rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei grunnen til at de har gjort det sånn at de ikke blir for varme er for at det ikke skal gå utover treet ;) Så tonen blir helt ødelagt for at treet er pisse varmt å bøyer seg i alle retninger mot øst og vest og nord og sør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da mange forskjellige typer rør.. I dette tilfellet er det vel brukt et som utvikler lite varme.  

Når man snakker om at rør skal varme seg opp er det som regel snakk om power-amp rørene (fant ikke nå norsk ord i farta). Pre-amp rør generelt tror jeg ikke utvikler så voldsomt med varme  :)

Satt faktisk å funderte på det med Power-amp(forresten man kan si slutttrin på norsk ;))rør og pre-amp rør, men jeg må få noen til å konstantere at det var rett :P

Er brukt et 12AU-7 rør er som er et standard Preamprør i familie med 12AX-7. Det eneste er at 12AU-7 røret har mindre gain, er er lettere å drive på lave spenninger. 12AU-7 røret har også andre morsomme egenskaper som å kunne kjøre opp strømmen (dvs. antal ampere og ikke bare spenningen som f.eks. 12AX-7-røret) noe som gjør at dette er mye brukt i små sluttrinn på rundt 1watt som f.eks. Z.Vex. NanoHead.

Ellers må preamprør også gjerne varmes opp dvs. få opp gløden (heater som det heter ;) ) noe røret i denne greia åpenbart ikke gjør da, høres litt festlig ut.

Forresten kan preamprør bli passe varme. Tror at de kan bli varme nok til at du brenner deg litt. Tenk på det som en lyspære, for det er det det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.