Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Ibanez er dette? [update: har fått den]


andreaz

Anbefalte innlegg

Hei

Neste mandag skaffer jeg meg ny gitar, men både jeg og selger er litt usikker på hvilken modell det er.

IBANEZ-002-1.jpg

IBANEZ-001-1.jpg

Kan det stemme at dette er en 540s 88/89 modell?

Noen som vet noe om gitaren, er det riktig produksjonsår jeg har fått med meg? Hvor mye er den egentlig verd?

Sikkert ingen som vet så mye, men jeg prøver alikevel...

Mvh. Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er nok en Saber modell, 540Pro for å være sannsynlig. Men Ultrasonic mikkene er neppe originale, selv om de kan være det. 540Pro kom med IBZ/USA mikker, i alle fall i Europa og USA. Den du har er ikke fra Europa, da den fargen ikke var tilgjengelig her. Caribbean Blue vil jeg tro er det rette navnet på den. Årsmodellen vil jeg tro er 1988, det kan du lese av serienummeret på halsplaten; de to første tallene.

Hvorfor denne har Ultrasonic mikker... Umulig å svare på, men kan gjøre noen gjetninger.

1. De er byttet ut på et eller annet tidspunkt.

2. Gitaren er en ensom ulv som ble solgt med de mikkene, da trolig i Japan - uten at det er veldig sannsynlig.

3. Gitaren kan være en one-off, bygd for en av de mange som opp gjennom årene har fått gitarer bygd for seg av Ibanez.

Ultrasonic mikkene kom standard på noen Ibanez-modeller, så det i seg selv er ikke så merkelig. Gode mikker, veldig EMG-aktige.

Verdi? Tja, si det. Hvis backstop'ene er på plass og original koffert er til stedet i god stand - og tremoloen fortsatt er bra, og du vil ha den - så er den nok verdt akkkurat det du er villig til å betale for den...

Kjipt svar, et lite estimat... 3-5.000,-. Alt etter personlig preferanse, og generell tilstand på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker dere hele gjengen

Nå ble jeg nesten litt glad her på en trist mandags kveld.

Jeg har ikke fått serienummeret enda, men det er der... Det står bare Ibanez og ikke noe modell-navn på den.

Jeg (og selgeren) vet egentlig ikke så mye, han kjøpte den i sverige for 10-15 år siden, brukt i en gitarrafäre (eller hva det heter på svensk), han likte ikke fargene så godt, så den er nesten ikke brukt. Har bare ligget under sengen i org. Ibanez hard-case i 10 år eller noe.

Takk for hjelpen

Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en gitar som er verdt uendelig mye mer som et instrument en i kroner og øre!! Med andre ord: bruktprisen er nok ikke nær den verdien den "burde hatt"...

Er fra den tia når ibanez sine første edge pros var licensed floyds... Såvidt jeg vet veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.