Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Handle på Music123.com


Elma Lyd

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Shittu tok inn for mye cash, men fikk også beslaglagt en klokke til 90000 eller noe sånt. Men riktig: Du kan ta med varer til en TOTAL verdi av 6000, alt over må momses. Hvis du tar med en gitar til 5000 og et digitalkamera til 2000, totalt 7000, må du skatte av hele gjenstanden som overstiger 6000. Da velger du kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en smule forvirret...

Jeg har tatt med gitaren min (Strat'en) gjennom tollen haugevis av ganger fra land til land, og de gangene jeg har blitt stoppet har jeg bare forklart at jeg har hatt gitaren lenge. Hva skiller dette fra å gå gjennom tollen med en kliss ny gitar? (Sett at prislapper og cellofan ikke henger og dingler fra instrumentet fremdeles, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien kan de velge å ikke tro at du har hatt med gitaren frem og tilbake, med mindre du har tatt med deg utreisebevis. Men, hvor ofte slikt skjer er vel en litt annen sak -- hvor mange får med utreisebevis på laptopen hver gang de er ute og flyr?

Å ta med penger har med helt andre ting å gjøre, overfører man mer enn 10 000 kroner ut av landet skal blant annet Norges Bank få en melding om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.