Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Boneyard Les Paul


Floydian

Anbefalte innlegg

Epiphone Boneyard Les Paul

Pris: Jeg kjøpte den for 7000, har sett den for 9000 og 5000 også

Spillbarhet: 9/10

Denne gitaren er lagd som en eksakt kopi av den ekte Gibson-versjonen og det merkes når jeg spiller. Perfekt strengehøyde og ikke noe buzzing i det hele tatt.

Lyd: 10/10

Det er ekte Gibson Burstbucker pickuper i denne gitaren og det gir veldig god lyd. Pickupene er de samme som både Joe Perry og Gary Moore bruker! Som alle Les Pauler er sustainen i denne veldig god. Neck-pickupen gir varm og fyldig lyd. Perfekt for en rolig solo eller clean jazz-lyd. Bridge pickupen har god intensitet og egner seg godt til riff. Kjører du begge pickupene får du en kul "twangy" lyd.

Utseende 9/10

Aged Tiger-finishen tar seg svært godt ut og ser finere ut i virkeligheten enn på bilder. Ellers er den i vanlig Les Paul design. Den er helt svart på baksida.

Overall: 9/10

En veldig god gitar til en god pris. Veldig gode humbuckere og bra spillbarhet. Det eneste problemet (viss man kan kalle det problem) er en at pickup-selectoren lager noe støy når jeg skifter pickup. Utenom det har jeg ikke hatt noen problemer med den. Anbefaler den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like litt vel ukritisk med å dele ut tiere her? 10/10 betyr jo rett og slett perfekt.. Nesten så den spiller av seg selv? Tar du pris i betraktning så er det jo helt ok!! Men hvis det er 10/10 uansett så håper jeg du har spilt på gitarer i samme prisklasse som familiebiler, så du vet hva virkelig sjukt råe gitarer egentlig er :P

Hvilke karakterer ville du gitt en Gibson Les Paul når du muligens oppdager at den er ganske mye bedre på alle felt (Selv lyd... Bedre treverk og ledninger gir deg mye større uttelling for pickuper..)

Ikke for å "være slem" med deg eller noe, jeg får et ganske godt bilde av gitaren! Men harmonycentral.com er jo komplett og fullstendig ubrukelig fordi folk ukritisk gir ting toppkarakterer på ting de liker og bånnkarakterer på ting som er helt ok, men som de ikke blir imponert av.

Men flott at du deler dine inntrykk av gitaren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli fornærma da, var ikke ment sånn. Unnskyld.

Det jeg mente var bare at dersom man gir 10/10 på delene med valuta for pengene i tankene, altså: "I denne prisklassen er dette så rått som det blir", så er det helt ok at du gir den gitaren gode karakterer.

Dersom det er 10/10 uansett prisklasse så er det "Dette er så rått du kan låte uansett" :shocked:

Jeg har ikke prøvd denne gitaren selv, og skal ikke si noe som helst på hvordan den låter eller hva du burde syns om lyden... :P Men kan jo hende at Gibsons med sanne pickupene låter enda litt råere? På grunn av treverk og kvaliteten på resten av elektronikken. Det vet jeg ikke noe om, men dersom de spiller på Gibsons når Epi er 9/10 - 10/10-gitarer, så innebærer jo det at de bare gjør det på grunn av pengene eller fordi de er posører ;) :mrgreen:

Jeg vil virkelig ikke skape noen dårlig stemning! Tenkte bare at litt konstruktiv kritikk nødvendigvis ikke må være negativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå...

Samme treslag betyr ikke samme kvalitet eller egenskaper..

OG! Rimeligere fabrikanter som Epiphone, PRS SE-serie, rimelige ibanezer, Fender Standard osv osv, har ikke anledningen til å være like kresne på å plukke homogene trestykker, dvs uten svakheter: områder med bløtere, hardere eller svekkede. Sånne "lommer" av treverk med selv ganske små avvik har noe å si for lyd... Noe anna er at de ikke kan lagre treverket lenge nok i rett temperatur, rett og slett fordi lang lagring = høyere pris... Har også noe å si for lyd og kvalitet... Fuktig treverk kan "slå" seg. Ikke veldig mye, men nok til at enkelte frets kan skurre litt etter noen år.

Dersom elektronikken ikke av tilstrekkelig kvalitet vil den også farge lyden...

Hardwaren på Gibbos er mer presis og gir bedre tone og sustain.. Sadel, Stol, bånd osv osv...

Lista over forskjeller er enda mye mye lengre. Det er kort og godt ikke samme gitaren selv om Epis LPer er sabla gode til prisen, og er det nermeste du kommer originalen om du ikke har råd til den, eller for lite tålmodighet til å spare. Husk at Gibson faktisk eier Epiphone, og vil neppe lage ei billigøks som ville gå en original i strupen!

Men det er ikke lyden som er poenget :P tviler ikke et sekund på at Epien låter bra, og jeg skjønner fryktelig godt følelsen av å sitte med en duganes gitar i klypene, men såfremt du ikke bedømmer med prisen tatt i betraktning (Altså: "Jeg gir denne gitaren 10 av 10 fordi den definitivt er det råeste i denne prisklassen spør dere meg").

Dette er kanskje flisespikkeri, men reviews er litt lettere å forstå dersom man bare vet hva referansepunktene for den som har gjort det er..

MEN!! Jeg har sinnsykt lenge hatt lyst til å prøve noen av de nye Epi LP signaturene! Både Boneyard og Zakk-modellene! Buzzsaw er kanskje den barskeste LPen jeg har sett! Finishen på Boneyard er så bra at jeg skjønner ikke helt hvorfor noe lignende ikke er standard!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.