Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tube Works Tube Driver TD-752 (NUAD)


Gubbe

Anbefalte innlegg

Jada.

Fullstendig strøken 12" combo fra tidlig 90-tall på 100 watt (Mosfet?) og en Tube Driver i preamp.
Ampen har stått i et kulturhus, aldri vært på veien. Fikk den til en meget hyggelig pris.

To kanaler (Clean og Tube) med separat eq, effektsløyfe, line out, footswitch (mangler) og fjærklang.
Særdeles solid bygg, denna er tung. Her må det monteres hjul dersom den skal flyttes mye (ja, særlig. Bare lite mye flyttes ja, sikkert lite mye hver helg eller jaffal annenhver helg minst. Eller ikke.)

Clean er forbausende fin, og i mine ører et utmerket utgangspunkt for det aller meste.

Tube er som en Tube Driver, drives av et preamp-rør (usikker på hvilket).
Vel, Tube Driver er jo en 90-talls greie, men jeg greier fint å skru en troverdig TS/BD på steroider.
Skal man over i metal-land må man nok inn med pedaler.

Begge kanaler kan skrus HØYT!
HØYT, sa jeg.

Hæ?

Og begge kanaler samtidig er forbløffende fett, tenk litt i gata Voodoo Labs Sparkle Drive.

Jeg kjøpte denne for å kunne kjøre to amper samtidig (har en medioker Mustang II fra før for effekter og amp-mods), men nå spørs det om ikke denne fikser det helt alene. Må selvsagt supplere med pedaler i tilfelle, og selge/gi bort Mustangen....

Hm. Må fundere litt på dette.

Endret av Gubbe
  • Liker 3
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disclaimer: Ta høyde for en solid porsjon confimation bias her, men dette er da virkelig en feitefeit feitesen fleskete amp.

At den kosta under 4 sixpacks hjelper jo, men fy fela. Disse 100 watta på to kanaler i en 12" combo sparker ordentlig fra seg, og grunnlyden er aldeles flott.

Blir garantert farvel til pingle-Mustangen nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssoball....

I min søken etter original footswitch til denne har jeg kommet over en håndfull annonser (Ebay, Reverb etc).
Jeg vet at prisforlangende er en ting og hva de faktisk går for er annen, men jeg tror har gjort et greit kjøp når jeg betalte tilsvarende 22 stk gode butikkøl.

Jeg har sett priser fra 120 gode butikkøl til 180 gode butikkøl.

 

Steike....nå ble jeg tørst.

  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.