Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NRD - MJT og Engl


MartheyG

Anbefalte innlegg

Ny rigg-dag, eller gitaren er et par uker gammel nå, men ampen er ganske ny. 

Kjøpte de siden jeg hadde anledning til å bli med i et band, så trengte en gitar som tåler greit å bli slengt litt rundt i en gig bag. Sjangeren til bandet er litt proggete hard rock, så start'n trengte hb i bridge. Kjøpte et stemjern og nytt plekter-brett og gikk løs på kroppen. Var ikke like lett som på youtube, treverket var knallhardt, men det gikk til slutt. Verden har nok sett et penere resultat, men det funker, og ingen skal se under plekter-brettet uansett. 

Hb'n er en Saymour D JB med Gibson-spaceing, men ser ut til å funke knall like vel. Loddet om elektronikken og, slik at jeg fikk volum til sc øverst, volum hb i midten og tone hb nederst. Byttet for så vidt ut da det som ble volum-poten til hb med en pot jeg målte til ca 400k som jeg hadde tatt ut av en les Paul jr for mange år siden. Overraskende nok fungerer alt av elektronikk også fremdeles. 

Engl'n (gigmaster 15) har jeg ikke fått testet noe særlig enda, men førsteinntrykket av de få minuttene jeg har brukt den er bra. Veldig fleksibel amp med mulighet for å veksle mellom 15, 7, 1 watt og kun direct out. 

IMG_20201028_210256.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.