Web Analytics
Jump to content

Windows 10 line in/mikrofon forsinkelse

riff-raff

Recommended Posts

Hei,

prøver å benytte en win 10/64bit dell stasjonær pc med Realtek lyd til lydinnspilling, men jeg får en veldig irriterende forsinkelse på line-in/mikrofon inngangen.

Har googlet og lest mange innlegg om temaet, men har ikke funnet noe som hjelper på problemet.

Er det noen der ute som har hatt samme problem og løst det på finurlig vis?

Det er vel et driverproblem. Inngangen på et vanlig lydkort er ikke beregnet for bruk med innspillingsprogrammer, så du får en solid latency. Vil anbefale et skikkelig lydinterface som er beregnet for innspilling; da får du ASIO-drivere som støtter low-latency innspilling.

• Like 2

Jeg bruker Focusrite Scarlett Solo, den gjør jobben hvis du liker det enkelt og greit. Steinberg UR22 er også et alternativ. Begge koster rett over tusenlappen 😊 

Da kan du tilkoble mikrofon og/eller gitar rett i PCen via lydkort. Det gir deg en del muligheter for å øve stille med headsett etc ( Bias FX, Guitar Rig, Amplitube +++). Så får du et greit DAW med på kjøpet. 

Edited by Troll
  • Like 1

Husker jeg tidligere har brukt en universell ASIO-driver for å spille inn med integrert lydkort, kan det ha vært asio4all tro?

Uansett, selv om det fungerte greit så var det ikke noe mer enn det, og det var en del styr for å få det til å funke, så du gjør deg selv en solid tjeneste ved å finne deg et USB-lydkort først som sist.