Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Furch OOM-32-SM


Arkadian

Anbefalte innlegg

Denne var ikke dum, gitt! Forbløffende mye godlyd fra den lille kassa, besørget av tettgrodd sitkagran i lokket og vakker mahogny i sarg og bunn.

Mellomtonedominert, selvsagt, men du verden så mye den har å by på i bassområdet.

Denne fortjener mye bedre strenger enn hva min lokale elektro-sjappe selger, men jeg har Thomastik-Infeld Plectrum (verdens beste strenger til akustisk gitar) på vei i posten. Med de nåværende Dean Markley-strengene er det altfor mye skingring i toppen og en haglskur av fingerstøy, men likevel er det lett å høre at dette er et instrument hvis stemme er utenom det vanlige smukk. 

Jeg er redd dette ikke blir min eneste Furch-gitar, så vidt jeg kan bedømme er denne minst like bra som Martin-gitarer i liknende prisklasse. 

Skal jeg utsette noe, er det at det store lydhullet på den smale kroppen gjør at gitaren ser litt leketøysaktig ut. Men den illusjonen brister så snart en streng berøres. 

 

Furch_sm.jpg

Endret av Arkadian
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.