Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jasco av Sepultura


Anbefalte innlegg

Så... Litt klumsete spurt men jeg har ennå ikke helt greie på når strenginstrumenter har en annen stemming/tuning enn det som er vanlig. Pluss at jeg faktisk spiller på gitarlele som er a-stemt.

Når jeg søker på nettet så er "notene" basert på drop-d tuning. Men må strenginstrumentet være stemt i drop d eller finnes det en måte å "transformere" denne over til mitt instrument som er a-stemt (og egentlig kun baserer seg på det)?  Kunne vært kult å trent opp på denne låten til dette instrumentet. Men jeg er ganske fersk i dette så jeg vet ikke om det er mulig og om det er en teknikk på å gjøre det evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte mulig å spille låter i andre stemminger enn de opprinnelig ble spilt i, men det er ofte enormt mye vanskeligere. Et gitarriff som baserer seg på tilgjengelige åpne strenger eller enkle akkordgrep kan fort bli forferdelig vanskelige å spille i en annen stemming.

Jeg vet ingenting om den låten spesifikt, men vil tro at hvis du stemmer den dypeste strengen på gitarlelen din ned til G så kan du kanskje spille låten med samme grep som originalen, bare ikke i samme toneart (siden du da spiller i G i stedet for i D)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.