Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombiner kanal switch og looper?


Endt

Anbefalte innlegg

Går og grubler i det lengste for å finne en løsning som ikke innebærer for mange kompromisser. 

Liker veldig godt vrengen i min marshall 2553, men har og et behov for clean. Har prøvd å skru inn en cleanish lyd for og så bruke en bd2 for å ta den opp i high gain landskapet igjen. Problemet da blir at hverken clean eller vreng blir like bra som om jeg hadde byttet kanal. Jeg er en enkel mann som først og fremst må konsentrere meg om å spille, ikke trykke av og på masse effekter, så jeg har bestilt en enkel 2 loops loop switcher. Mitt spørsmål er da: Går det ann å bygge kanal switcheren inn i denne loop boksen? Trenger bare en av loopene om det går. Fotswitchen til marshallen er en enkel ts sak.

Altså 1 boks, som når jeg trør på, switcher til clean kanal, samt kjører signalet igjennom loopen. Trykker igjen, bytter til vreng kanal og bypasser loop. 

 

Bilde av nevnte looper:

Screenshot_20200510-112230(1).png

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det lar seg gjøre. Enten ved å bytte bryteren med en 4PDT, eller å ofre LED-lysene.

Ut ifra bildet ser det ikke ut til at det er plass til en ekstra jack, men hvis du bare trenger en loop så går det an å bruke en av dem. Eventuelt dra ut hele strømforsyningen og sette inn en jack der, da får du to loops.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elektronaut skrev:

Jeg tenker det lar seg gjøre. Enten ved å bytte bryteren med en 4PDT, eller å ofre LED-lysene.

Ut ifra bildet ser det ikke ut til at det er plass til en ekstra jack, men hvis du bare trenger en loop så går det an å bruke en av dem. Eventuelt dra ut hele strømforsyningen og sette inn en jack der, da får du to loops.

Takker for svar. Blir det da å fjerne begge led lysene, eller bare det ene? Tror jeg klarer meg fint med en loop enn så lenge. Tanken med å ha 2 var beregnet med en pedal for distortion. Men har ikke fått looperen enda. Så blir å åpne opp, og se mer på det da. 

 

Den orginale fotbryteren til marshallen, ser forøvrig slik ut.

20200511_094957(1).jpg

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på et par ting:

- Hvis du lodder footswitch-kabelen rett på bryteren så trenger du ikke en ekstra jack. 
 

- Det er godt mulig spenningen fra ampen er nok til å drive en LED-pære. 
 

Tenker det skal være mulig å få til to loops og én LED. Som bonus trenger du ikke koble boksen til strømforsyning lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.