Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitar til en slubbert...


JoachimLalala

Anbefalte innlegg

God aften. Jeg kjøpte en dyr akustisk gitar for noen år siden, som jeg ikke var påpasselig
med å bruke luftfukter til. I tillegg hadde gitaren stått stemt i C# en liten periode. 
Det var tydeligvis ikke noe sjakktrekk å stemme gitaren opp tre halvtoner til normal tuning.
Broen løsnet. Lokket har vridd seg. Og en lengre sprekk har oppstått. 
Herr Lars Dalin som jobbet på vintage gitar, uttalte at den kunne bli god som ny igjen,
dersom han fikk håndtere den. Men da jeg ikke alltid sprader rundt med fullstappet 
bankkort, så har denne operasjonen latt vente på seg.

Nå har imidlertid skattefuten lagt elsk på meg, og bemidlet meg. Så jeg vurderer å få 
reparert gitaren. For så å selge den til noen som vet å ivareta gitaren. 

Utover dette, vurderer jeg å bytte mitt elektriske clean-lyd-stæsj mot en bra akustisk gitar,
som ikke trenger omsorg, når det kommer til luftfukting eller annet. (Det er tale om en 
oppgradert MIM-Telecaster og en Roland Jazz Chorus 40, med evt. mellomlegg, hvis noen
skulle begeistres ved tanken på et slikt bytte). 

Spørsmål:
* Hvilke tresorter er minst ulykkelige i norsk klima, og holder lettest ut med en slubbert av en eier?

Hvis noen har forslag til spesifikke gitarer, så kan jeg berette at jeg ikke vil ha dreadnought,
men kanskje helst en OM. Jeg er åpen for en brukt gitar. Pris maks 15.000,- , helst mindre.

Takker for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.