Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av forsterker


Alegria

Anbefalte innlegg

Jeg skal velge forsterker til munnspill. Er ganske sikker på at det blir en Roland kube, men usikker på hvilken. Jeg er helt grønn på området, så gir gjerne tips om øvrige merker modeller. 

Det står mellom Cube Street 2*2.5w eller en Cube 10w.

Jeg ønsker en forsterker som jeg kan bruke til å spille av backing tracks og spille over. Jeg er usikker på om street cube klarer dette på en grei måte uten at det går utover det totale lydbilde? 

 

Utover det ønsker jeg en forsterker med litt effekter og gjerne med mulighet for å kjøre på batteri (derfor jeg ser på street cube). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det passer helt til munnspill, men AER forsterkere brukes til gitar, bass og vokal. De er små og lette, med høy kvalitet og alle modeller unntatt entry-modellen, har to kanaler med separate eq og volum. Minst en av kanalene har også 48v phantom power. Disse koster litt, men det hender at det dukker opp på Finn innimellom, ofte til en god pris.

Her er det litt mer om utvalg og hvilke artister som bruker forsterkerne: http://aer-the-acoustic-people.de/en/products/acoustic-line/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.