Web Analytics
Jump to content

Hjelp til valg av forsterker

Alegria

Recommended Posts

Jeg skal velge forsterker til munnspill. Er ganske sikker på at det blir en Roland kube, men usikker på hvilken. Jeg er helt grønn på området, så gir gjerne tips om øvrige merker modeller. 

Det står mellom Cube Street 2*2.5w eller en Cube 10w.

Jeg ønsker en forsterker som jeg kan bruke til å spille av backing tracks og spille over. Jeg er usikker på om street cube klarer dette på en grei måte uten at det går utover det totale lydbilde? 

Utover det ønsker jeg en forsterker med litt effekter og gjerne med mulighet for å kjøre på batteri (derfor jeg ser på street cube). 

Jeg vet ikke om det passer helt til munnspill, men AER forsterkere brukes til gitar, bass og vokal. De er små og lette, med høy kvalitet og alle modeller unntatt entry-modellen, har to kanaler med separate eq og volum. Minst en av kanalene har også 48v phantom power. Disse koster litt, men det hender at det dukker opp på Finn innimellom, ofte til en god pris.

Her er det litt mer om utvalg og hvilke artister som bruker forsterkerne: http://aer-the-acoustic-people.de/en/products/acoustic-line/

• 2 weeks later...