Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar hals


Anbefalte innlegg

har det noe å si for halsen om jeg tar av strengene' date=' skrur den av resten av kroppen og bare lar den stå?

Vil det skje noe pga av den mister strengespennet over lang tid?[/quote']

Du burde ikke skru av halsen å la den stå overlengre tid for da kan den bøye seg grunnet at den ikke har noe motspenn fra noen strenger. Så det er en dårlig idè. Men det kommer jo an på hvor lenge den skal stå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det noe å si for halsen om jeg tar av strengene' date=' skrur den av resten av kroppen og bare lar den stå?

Vil det skje noe pga av den mister strengespennet over lang tid?[/quote']

En du burde ikke skru av halsen å la den stå overlengre tid for da kan den bøye seg grunnet at den ikke har noe motspenn fra noen strenger. Så det er en dårlig idè. Men det kommer jo an på hvor lenge den skal stå da.

Og hvorfor 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg skulle gå bra. Når jeg har lest om hvordan man lakkerer gitar osv, har det aldri stått noe om det. Du må nok la den stå lengre før det skjer noe med den, og hvis det skulle skje noe, vil sannsynligvis presset fra strengene normalisere den igjen, når du setter dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.