Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier Bullet Mustang modifisering


Anbefalte innlegg

Kjøpte et par Squier FSR (Fender Special Run) Bullet Mustangs her forleden. Special Run i dette tilfelle, dreier seg om et par fete finisher, Lake Placid Blue og Candy Apple Red med competition stripes. Gitarene er så billige at om de skulle være drit, hadde de tatt seg godt ut på veggen. 

De var ikke dritt. Hals trenger litt hjelp og bridge var bæsj, ellers finfin liten rakker. 

Denne moddet jeg med deler jeg hadde liggende. 

Begynte med halsen. Den var ru den! Likevel god profil og ingenting annet galt med den. Gikk over den noen runder med sandpapir og satt den inn med 4 lag Liberon Finishing oil som jeg siden buffet opp til semi gloss. Frets var i god form og trengte bare en polering. 

Plekterbrett husker jeg ikke hvor kom fra. WD utfrest for 1 single coil. 

Pickup er en Vintage Vibe P90 i mini-hb chassis som jeg hadde i Kaueren en periode.

Pots er full size Alpha. Ok, bedre feel enn de små som stod på originalt, men det blir vel CTS eller noe etterhvert. 

Bridge er en Cut off Wilkinson tele. Måtte ha noe med top loader og denne passet fint. Dekket såvidt de originale skruehullene. 

Stemmeskruer og nut er originalt, men tenker de byttes etterhvert. Har materiale, men orket ikke stå og tilpasse ny nut i dag. Justerte den originale og nå virker den ihvertfall. Tuners er ok men jeg liker jo best Kluson type. ;)

Nå spiller den som om den kostet det dobbelte, minst, og låter kanon!

Utrolig gøy gitar. 

Nå må jeg bare finne ut hvordan den røde skal moddes. 

IMG_20200309_191601.jpg

IMG_20200309_191611.jpg

IMG_20200309_191637.jpg

IMG_20200309_182050.jpg

  • Liker 12
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, space skrev:

Ser ut som jeg må prøve den Wilkinsonbridgen på nytt... Den originale er ikke mye å skryte av

Det aller svakeste punktet på gitaren er bridgen ja. Jeg tar nok tunerne etterhvert, men etter litt tilpassing av nut, funker disse tilfredstillende. Skal prøve meg på den såkalte Bubba Mod på den røde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.