Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er denne verdt?


Petter schieldrop

Anbefalte innlegg

Denne gitaren ble trolig laget i Japan. Så ble den sendt til USA, der den ble kvalitetssjekket og så solgt.
Grunnen til at Martin holdt på med dette, var rett og slett fordi produsentene i USA på den tiden (70- tallet) slet med å lage like gode gitarer som japanerene gjorde til samme pris.

Legg merke til "til samme pris". Dette er ikke nødvendigvis en veldig god gitar, men på det tidspunktet var det like bra som en del amerikanske gitarer, og til langt lavere pris.
Hvordan den har holdt seg i kvalitet er det umulig å si stort om. Man må prøve den. 
Tar jeg ikke helt feil, har denne finértopp, og det er det mange som synes er juks.
Hadde jo vært artig med et bilde av headstock, om den har Gibson "open book"- hode. Husker noen av disse hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, CastorFiber skrev:

Litt vanskelig å si, siden det er umulig å se hvordan tilstanden er ut fra bildet. Den er nok verdt mer enn 600, men det er ikke noen gullgruve eller skjult skatt.

Tusenlapp eller to, hvis den er strøken. Tipper jeg.

Den er langt fra strøken, en del riper og et og annet hakk. Men bare følte responsen var så stor for en slik gammel gitar. Takkfor svar

AB6B6E76-AA75-4475-8052-10A8600EABFE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Levin og Martin/Sigma klinger godt i manges øre. 

Jeg ville gjort litt undersøkelser først. Utfra bildet er nok ikke dette noe toppserie (nå synser jeg bare her;) men vet Levin gjorde noe knakende gode gitrer, både før og under Martins stell og styre. 

Mener det er et par Facebooksider om Levin, ville hørt litt der. 

Edit: 

Et lite søk: 

Det er nok ikke gull dette her ;) 

http://www.peterfrostrup.dk/SigmaSG3.html

 

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Petter schieldrop skrev:

Han skriver at han kom til å selge den altfor billig. Men vanskelig å si hva det er. Pluss at den så litt mer strøken ut enn hva min gjør. 

Laminat-topp=selve definisjonen på budsjett-segmentet. Det betyr ikke nødvendigvis at det er et dårlig instrument. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.