Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan ta muskken til nesten nivå?


williamh

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg har egentlig et lite problem. Jeg skjønner rett og slett ikke det første steget jeg skal ta for å etterhvert få mulighet til å spille for folk og få bekjente som driver med musikk. Akkurat nå sitter jeg bare og øver for meg selv flere timer om dagen, og jeg føler jeg utvikler meg rent teknisk, men skulle gjerne tatt det til det neste nivået. Hva er det første jeg gjør når jeg ikke kjenner noen på min egen alder som spiller i band eller driver med musikk generelt med de samme målene som jeg har lyst til å oppnå? De fleste på min egen alder som jeg kjenner spiller kun for å få jenter (neida, men dere skjønner) Hva tenker dere? Håper dere skjønner problemstillingen,

takk

Endret av williamh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tungt å måtte dra seg ut av en slik situasjon på egenhånd. Nå aner jeg ingenting om lokalmiljøet ditt, men jeg hadde forsøkt å utvide søkeområdet ditt - hva med naobobygda/byen? Du sier ikke noe om alder og slikt, men lokale kulturskoler (offentlige og private) tiltrekker seg ofte musikkinteresserte unge. Så selv om du kanskje ikke er elev kan de nok sette deg i kontakt med noen som vil spille sammen. 

Ellers kan du avertere i lokalavisa, henge lapper på butikken, etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er fint for sånt. Aner ikke hvor du bor, men her i vestfold har vi en egen gruppe for musikere i vestfold, og jeg har kommet i kontakt med et band der. Også er det vel "musiker søker musiker"-gruppa, hvor det er folk fra alle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spille med folk, det er neste nivå.

Siden du ikke nevner noe om alder:
Er du under 18:
-Forhør deg om de har samspillgruppe på den lokale kulturskolen.
-Heng opp lapp på ungdomsklubbene rundt omkring i distriktet.
-Sjekk om det finnes slike FB-grupper som Morten viser til.
-Gå på ungdomskonserter. Bli kjent med nye folk.

Jeg har selv vært med å holde "rockeband-workshops" for ungdom,og da er det ofte mange av de som melder seg på som sliter med å finne band, men får spilt med folk/får nye kontakter, der. Kanskje det finnes noen tilsvarende tilbud der du bor.

Over 18:
-Bruk et år på å gå på folkehøgskole(med musikklinje). Da treffer du masse folk i samme båt som deg.
-Gå på jam. Drikk pils, spill gitar, preik med folk.
-Bruk Facebook-grupper, evnt møteplassen på forumet her og hør om du finner noen likesinnede.


Om du er 14 år, bor i god-knows-where, det finnes null musikkinterissert ungdom og eneste alternativet er å vente til du blir gammel nok til å begynne på musikklinja på en VGS i nabofylket, så begynn å lag musikk. Kjøp deg et enkelt lydkort(om du ikke allerede har et) og spill inn egne idéer.
Lær deg å programmere trommer og kjøp deg en sliten bass, så har du plutselig noe mer fornuftig å gjør enn å bare sitte å øve.

Lykke til!

Edit:
Snoka litt på profilen din og så at du allerede holder på å lage/spille inn låter. Bra! Fortsett med det!

Endret av Ataxia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.