Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Carvin V3. Svak clean kanal


Anbefalte innlegg

Hellå, jeg har en Carvin V-3, som det meste av volum på clean (kanal3) plutselig forsvandt på. Skrur jeg kanal og master vol på fullt, får jeg en grei soveroms volum, med en litt daff lyd og eq knottene gjør små utslag. De to drive kanalene har fullt trøkk og ampen er ellers helt i orden. Det er ingen skurr eller vakkel i potmeterne. Jeg har selvfølgelig prøvd å skifte preamp rør.

Noen som har en ide om hva det kan være og hvor jeg bør prøve å feilsøke. Jeg har ikke allværden av elektronikk kunnskaper men jeg skal da klare f eks å teste om en motstand er i orden.

Her er noen bilder:  Det første viser hele ampen med kanal 3 (clean) oppe til venstre. De tre neste, kanal 3. Siste viser kabel fra kanal 3 til preamp...

DSC02518.JPG

DSC02516.JPG

 

DSC02511.JPG

DSC02512.JPG

DSC02517.JPG

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til at det har vært en Reodor Felgen og fixa litt her da. Den kuttinga i pcb'n ser litt how u doin ut. Ville nok lasta ned skjema og sjekket om verdiene på kondisene der stemmer overens og evt lodda de ut og sjekka om de holder gitt verdi.
Evt holder vel Ernst Nærø fortsatt til på Carl Berners plass hvis du ikke har lyst til å operere selv.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det blir vel Ernst eller en annen amp doktor, teknkte bare å pushe meg selv litt lenger denna gangen...

Kuttinga i pcb'n? mener du utskjeringene for de store kondensatorene i printplata? Hvilke kondiser burde jeg sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utskjæringene ja, det var jallamekk. Sikkert gjort fordi han ikke har orket å skru ut kortet i overkant for å komme til. Man ser jo kobberbelegget i kortet stikker ut.
Jeg tipper alle de blå elektrolyttene er byttet + alt annet som det er hotglue på.
Først og fremst ville jeg lastet ned skjema og sjekket at det som er byttet har rett verdi.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvis " alle de blå elektrolyttene som kanskje er byttet + alt annet som det er hotglue på" er noe feil med, vil vel det påvirke hele ampen, ikke bare kanal 3?. Jeg tenkte at problemet må ligge i i pcb'n til kanal 3 eller på pcb under der kabel fra kanal 3 kommer inn.

Det kan jo være rett og slett denne utskjæringa so er litt for drøy?

Egentlig ikke vært helt fornøyd med clean kanalen på denne, når jeg tenker meg om. Litt tam lyd liksom...

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten se ut som "reperatøren" ikke har tatt ut kretskortet engang og kun limt komponentene fast. Hvis det er tilfelle er det jo garantert dårlig kontakt en plass.
Men det er vanskelig å si uten å se baksiden av kortet.

Edit: Men det kommer på flere medlemmer her etterhvert med mere greie på dette enn meg. Jeg skyter bare litt fra hofta utifra hva jeg ser.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2lags kort ser det ut til, jord på baksiden av kortet. Man ser at det er kuttet i den ene banen på topplaget. Hvis toppbanen treffer underbanen i kuttet blir det kortsluttning.
Det sjekker du enkelt med et multimeter. 
Du kan jo prøve å pusse litt i selve kuttet hvis det er kortslutning der.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser i kuttet med forstørr.glass så ser det greit ut, men nå har jeg pusset litt og kuttet er helt reint. Men det er kontakt i mellom jord og leder (oppe-nede) men det er vel fordi jeg ikke kan måle på den måten fordi det er koblet sammen alle andre steder så selv om jeg skrur alle potm. på null så vil multimeteret vise full kobling mellom jord og leder?

Forresten det viser 2.5 ohm, skrur jeg alle på fullt viser det ca. 0.56 mega ohm (blir vel 5600 K.ohm) Kan vel si ingen kontakt. Virker som om det er volum og gain som "åpner"

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har rett, jeg tenkte opp ned. Lett å bli forvirra her :D

Du kan jo sette den sammen igjen og prøve da og krysse fingre og tær for at det var kortslutning i kuttet.
Den gule dingsen er også en kondensator.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går først til en gul liten dings. Snur jeg kortet så pot henger ned går banen til venstre pin og høyre pin til jord (midtre også)

Har prøvd ampen nå igjen, men ingen forskjell.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en pinne av noe som ikke er ledene (tre, plast) så kan du prøve å forsiktig rugge litt på komponentene som er byttet mens ampen er på for å sjekke om noe har dårlig kontakt. Vil egentlig ikke andbefalle dette siden strøm ikke er til å leke med, men det er en nødløsning for å lete fram dårlig kontakt.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.