Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Carvin V3. Svak clean kanal


Anbefalte innlegg

Skal prøve det,  Det virker som om alle de store kondisene er bytta, men ville ikke disse påvirke også de andre kanalene?

Den skjæringa i kortet er helt utrolig, tror jeg brukte 3 minutter på å skru det ut, det må da ha vært et mye større prosjekt å skjære ut:wacko:

Nå får jeg ta kvelden, skal på konsert... Takk for hjelpen så langt Æljen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! Da er spørsmålet hva er sårbart her, kanskje ikke motstandene. De gule er vel små transistorer og de beige runde flate er vel også også transistorer? Hvordan måler jeg de?

Det var forresten litt jording støy når jeg berører vol eller presence på kanal 3

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg målt litt preamp rør: Målte bare mellom jord og punktene på rør socket.  Pin 1 på V1 og V2 måler jeg 300V og 215V og bare 98V på V3 pin 6 måler jeg 202 og 266V på V1 og V2  og helt dødt på V3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bytte rør, særlig V3 (flere ganger)

EspenP nevnte relé K3A  aktivere det og sjekke om jeg får spenning mellom punkt 1 og 8 når jeg aktiverer reléet. Da må jeg vel koble allt sammen, skru på ampen og svitche til kan.3, for å aktivere releet?

Han skrev også at jeg må sjekke anodespenningen på V3B. Er det pin 6 på V3? (som var død) Fant en gang på nettet, en oversikt over pinnene på mikro rørene, men den er helt borte nå (sånn er det når pc'n krasher og alle bokmerker forsvinner)

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var den tilbake i stua, etter et kjapt besøk hos Ernst Nærø. Jeg var på riktig vei, ingen strøm til V3b (eller var det a) skyldtes en brennt motstand.

Endret av jonta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.