Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Live backingtrack - Hjelp?


Anbefalte innlegg

Kort spørsmål ang backingtracks, da mitt band vil ha behov for dette under konserter..

I youtubevideoen nedenfor, vil trommisen da ha click (L channel) og backing track (R channel) i hvert sitt øre, eller vi han sitte med et monosignal i begge ørene?

Og om noen har noe viten om hvordan bruke og sette opp backingtracks for konserter, er det mulig å få til dette i stereo, og fremdeles la trommis styre volum på click, backingtrack (sitt eget volum) og return fra FOH? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sett videoen når jeg svarte i sta, men har sett den nå. Han beskriver akkurat det jeg tenkte, men på en enda litt lurere måte :)

Som et basic oppsett vil det i demoen fungere veldig bra. Ingen lydmenn er kjempehappy med ipod som avspiller. minijack utgangen har det med å bli slitt. Samme med phones out på en bærbar. Noe med rca ut er litt mer optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sett videoen når jeg svarte i sta, men har sett den nå. Han beskriver akkurat det jeg tenkte, men på en enda litt lurere måte :)

Som et basic oppsett vil det i demoen fungere veldig bra. Ingen lydmenn er kjempehappy med ipod som avspiller. minijack utgangen har det med å bli slitt. Samme med phones out på en bærbar. Noe med rca ut er litt mer optimalt.

Greit. Da satser jeg på å gjøre et innkjøp av lignende utstyr som vises i videoen over. Bare unngå behringer. Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.