Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall/Fender ABY


Anbefalte innlegg

Halla! Jeg spiller i et band med en trommis som spiller ganske høyt, og spiller gjennom en 18W Marshall 1974x. Den gjør jobben godt, og spiller noen ganger også for høyt, ihvertfall når jeg bruker er ekstra kabinett.

Har savna reberb i det siste, men ikke funnet noe som låter tilfredsstillende gjennom Marshallen. Digger Fender-ish Reverb, og har lyst til å ha kjøre 2 amper samtidig der en Fender gir meg reverb. Liker Princeton-reissuene, men har hørt at de spiller litt for lavt for band med bråkete trommiser. Men vil dette bli et problem hvis Princetonen aldri skal spille alene uansett, bare legge sin farge på soundet? Har dere eventuelt forslag til andre amper eller andre løsninger?

Takker for svar, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg at det kan være greit å vite at en ikke alltid blir overdøvd av trommer.

Har ikke noe særlig erfaring med Princeton-ampene, men ser de er 12 watt.
Spilte selv lenge med en Fender Excelsior(som er 13 watt) som hovedamp, og hadde aldri problemer med at trommene overdøvde meg.
Men igjen så har den ampen 15-tommers element og ikke 10(rett på meg om jeg tar feil her!) som Princeton har, og flytter gjerne da litt ekstra luft.
Men en 10-tommer(og det faktum at det er en Fender og ikke en Marshall) vil kanskje trenge mer gjennom lydbildet uten at den trenger å være møkkhøy?
Om du vil at ampen skal låte rent eller vrenge er jo også noe en må ta med i regnestykket. :)

Min erfaring med å bruke 2 amper samtidig er at da trenger nødvendigvis ikke ampene bli skrudd like høyt for å oppnå samme volum(eller iallefall følelse av volum) som en er vant til med 1 amp.

Men uansett så høres 1974x og liten Fender-kombo ut som en kul kombinasjon.
Hadde du lagd denne tråden for 6 mnd siden så hadde jeg testet det ut selv når jeg var i studio sist(de hadde begge nevnte amper der). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en '68 Custom Princeton hos 4Sound Molde, Mathias... så da kan du teste selv der... det er en god liten amp.

Men når det er sagt, så bruker jeg '68 Vibrolux som er på kjekke 35W (tror jeg det var). Om jeg begynner å ratte volum forbi '6' så begynner det å bli litt grøtete ganske raskt. Spesielt med humbuckere.

Jeg tror du vil slite litt med headroom på en Princeton... at det fort blir litt for mye grøt til dere.

Mitt stalltips er enten en Fender Deluxe Reverb (som GunnarpåMO her anbefalte) eller Vibrolux. Både '65 og '68 Custom er knalle serier IMHO....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.