Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Får ikke av lokket bak ampen


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en nydelig Blackheart Little Giant BH5-112 og vil veldig ha av lokket på baksiden slik at jeg kan se på rør osv.

Jeg fjernet alle skruene rundt utenom de fire skruene som jeg tror det elektriske henger fast i. Prøvde å dra litt, men det rikket seg ikke. Ser ikke ut som noen har vært inni tidligere. Jeg tørte ikke dra hardere eller finne noe å jekke den opp med. Forsalg?

Sitter vel sikkert som smurt, og sikkert bare å jekke av bakplata.

post-14485-0-29954000-1438992185_thumb.j

Endret av acousticguitarlover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et annet triks du kan forsøke, er å skru ut skruene, skru inn en tykkere skrue litt inn, og dra forsiktig i den med en tang. Det er fort gjort å ta i for mye.

Ok, nå er jeg treig her. Skal gjøre det i dag. Men jeg skjønner ikke helt om jeg har oppfattet riktig. Skal jeg kun skru av de skruene rundt? 4 på hver side og 4 nederst, men så er det 4 litt større skruer som holder det elektriske? Skal de av? faller ikke boksen/det elektriske av da?

Takk for hjelpen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike plater kan sitte vanvittig godt. Lirke, lirke. Varenummer 20741 på Biltema eller tilsvarende er en fin ting å ha.

Husker du baksida på det Harley Benton kabinettet du skulle bytte element på for meg? Fyttikatta, det satt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er jeg treig her. Skal gjøre det i dag. Men jeg skjønner ikke helt om jeg har oppfattet riktig. Skal jeg kun skru av de skruene rundt? 4 på hver side og 4 nederst, men så er det 4 litt større skruer som holder det elektriske? Skal de av? faller ikke boksen/det elektriske av da?

Takk for hjelpen B)

Jeg hadde skrudd ut alle de små og sett hva som skjedde da. Man kan ikke vite hva de fire store skruene gjør før man enten finner en splitt- tegning, eller har skrudd fra hverandre en slik før.

Poenget mitt med "større skruer" er at man kan skru inn en større skrue i hullet til en av de små, og så bruke den skruen til å dra i. Det er ikke lett å finne et sted der man kan bende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrudd ut alle de små og sett hva som skjedde da. Man kan ikke vite hva de fire store skruene gjør før man enten finner en splitt- tegning, eller har skrudd fra hverandre en slik før.

Poenget mitt med "større skruer" er at man kan skru inn en større skrue i hullet til en av de små, og så bruke den skruen til å dra i. Det er ikke lett å finne et sted der man kan bende.

får det F@#n ikke av, ødelegger baksiden av ampen til og med..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.