Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Piezo installasjon


whiplash

Anbefalte innlegg

Er i planleggingsfasen av gitarbygg (fra Warmoth) og hadde tenkt å installere Graphtech Acusti-phonic på en hardtail strat.

Tenkte først på Schaller Hannes, men Warmoth lager ikke til den. Så tenkte jeg å ta en flat mount strat bru og sette i Graphtech Ghost, men for å få dette penest og uten mulighet for å skade kablingen bør det vel freses til og kable gjennom brua.

Har noen erfaring med denne operasjonen eller annet produktivt til problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i planleggingsfasen av gitarbygg (fra Warmoth) og hadde tenkt å installere Graphtech Acusti-phonic på en hardtail strat.

Tenkte først på Schaller Hannes, men Warmoth lager ikke til den. Så tenkte jeg å ta en flat mount strat bru og sette i Graphtech Ghost, men for å få dette penest og uten mulighet for å skade kablingen bør det vel freses til og kable gjennom brua.

Har noen erfaring med denne operasjonen eller annet produktivt til problemstillingen?

Regner med du mener graphtech..

Joda, det peneste er å route kablene gjennom og under brua. Drill hull under hver stolsadel som du kan føre de gjennom, inn til bridge pickup lommen. Du kommer langt med et bor. Var ikke så mange konkrete spørsmål, men skulle du lure på noe har jeg bygd acousti-phonic og hexpander i danoen.

post-7216-0-93741100-1432967617_thumb.jp

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja jeg har en slik installert passivt med stereo utgang. Anbefales ikke. Sats på preamp i gitaren (x-pre) og to utganger.

Edit; ctrl-x er vel riktig navn på preamp.

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, skal ha pre-amp i gitaren.

De vektla utskiftings mulighet; at stol og sadler er retrofit. Og den er ferdig fabrikkert.

Det er sikkert mulig å få et OK oppsett med stereo kabel også. Men jeg registrerte at mitt passive system med splittkabel var litt for tungvint til å bli brukt ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.