Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av multieffekt til gitar.


NilsOtto

Anbefalte innlegg

Halla!

Jeg er iferd med å kjøpe multieffekt til gitar og har funnet ut det må bli mellom ZOOM G5 eller BOSS ME-80.

Men sliter veldig med å velge hvilken jeg skal gå for. Sett masse videoer på youtube og begge 2 høres som bra kjøp.

Jeg måtte registrere meg her for å spørre om noen har testet begge mutieffektene og hvilken var de mest fornøyd med.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Litt enkel og erfaringbasert spådom tilsier at når folket våkner, så kommer du til å få flere meninger enn det finnes løsninger på markedet. Og til syvende og sist, så handler det om hva som låter best i ditt øre, hvilket igjen avhenger av hvordan du får tweaket den lyden du liker, hva slags gitar og amp du bruker osv.

Mitt beste tips: Ta med eg øks og amp, og gå til den lokale sjappa og spør om å få prøve dem ;)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Jeg er iferd med å kjøpe multieffekt til gitar og har funnet ut det må bli mellom ZOOM G5 eller BOSS ME-80.

Men sliter veldig med å velge hvilken jeg skal gå for. Sett masse videoer på youtube og begge 2 høres som bra kjøp.

Jeg måtte registrere meg her for å spørre om noen har testet begge mutieffektene og hvilken var de mest fornøyd med.

Takk for svar.

Jeg har mye erfaring med multifx pedaler, har eid (og solgt) mange av de selv, for én ting er å prøve de i butikk, noe annet blir å bruke det. Idag er de blitt så bra at du ikke kan tråkke alt for feil, men jeg personlig har noen jeg liker bedre enn andre. Digitech og boss er nederst på min liste, zoom liker jeg best (har hatt ms-50g, ms-100bt, G3, G5)

Jeg har prøvd begge du nevner, og såklart ville jeg kjøpt G5 om de var eneste alternativ; men så tenker jeg om du har vurdert G3? Identisk prosessor, med noen få unntak akkurat de samme effektene i samme kvalitet, stort sett samme funksjoner. Men mindre, lettere og rimeligere. IMO den beste allrounderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.