Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer angående In Ear Monitoring


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Holder på å invester i IEM. Har ikke tenkt til å bruke allverdens penger på dette, så det blir nok en lavbudsjett variant.

Det jeg lurer på er;

1) Dersom proppene er bra (har kjøpt Shure E-535), kan sender/mottaker være relativt crap (--> http://shop.michelsenmusikk.no/index.php?route=product/product&path=506_397_182&product_id=3031)

og fortsatt er lyden i ørene god?

2) Er det slik at det er sendern som avgjør hva slags frekvensgjengivelse man får på øret?

Sender/mottaker kan jo koste alt fra 5000 - 30.000, så det man får for 2.000kr kan jo ikke være allverden. Men hva slags specs må man egentlig se etter lydmessig?

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger jo hva man vil legge i det da? Må det være trådløst? Jeg har mekket opplegg til meg selv som jeg bruker når vi øver++, men jeg står jo mye i ro. Shure-propper til 800 kr, billig hodetelefonforsterker (to kanaler med miks) fra thomann til 400 kr, og så klæsse en minijack skjøtekabel fra clasen ihop med en gitarkabel, tape sammen, tut og kjør. Finfin lyd, godt isolert, hører det jeg vil høre. Kosta meg 1500 ellerno..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Sennheiser ev300 i noen år nå, og synes dem er fantastisk bra! de originale proppene fungerer veldig bra for meg og sitter bra! tidligere hadde jeg et sett fra JTS det var ikke samenlignbart lydmessig eller kvalitetsmessig. Men det er stiv pris. veiledende 10.500

Poenget er vel å teste ut forskjellig og se hva som fungerer best både for dine ører og lommebok.

De to siste bandene jeg har spillt i har vi ikke hatt monitorer/monitorforsterkere på senen. Det gir mye mindre lyd på senen og ikke farging av lyden som går inn i sangmikkene! og selfølgelig mye mindre å drasse på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.