Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx ultra med hodetelefoner


Bono

Anbefalte innlegg

Hei,

Som overskriften sier, så kjører jeg axe`en med hodetelefoner, (klokkene er Hifiman 500 som jeg kjører igjennom en schiit audio forsterker). Jeg får kun lyd ut i fra den ene klokka når jeg spiller, har prøvd å skru litt, men jeg finner ikke ut av åssen jeg skal få lyd i begge klokkene. Noen som veit??

mvh

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kjører et stereo-headsett gjennom mono-input.

Uten at jeg er kjent med Axe FC, så vil jeg tro at det enkleste er å kjøre både Right og Left inn i en liten mikser/lydkort eller forsterker og hente ut lyden fra en dedikert output for headphone i mikseren.

Alternativt kan du sikkert kjøpe en billig Y-split-kabel ( Mono+Mono og Stereo ut) og kjøre to kabler inn i Axe for så å hente begge signalene i den sammenkoblede enden av splitteren.

Men om du får en god lyd ut, er en annen sak.

Kanskje Audio-forsterkerne din kan brukes til å hente to signaler inn fra Axe og et signal ut til headsett.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kjører et stereo-headsett gjennom mono-input.

Uten at jeg er kjent med Axe FC, så vil jeg tro at det enkleste er å kjøre både Right og Left inn i en liten mikser/lydkort eller forsterker og hente ut lyden fra en dedikert output for headphone i mikseren.

Alternativt kan du sikkert kjøpe en billig Y-split-kabel ( Mono+Mono og Stereo ut) og kjøre to kabler inn i Axe for så å hente begge signalene i den sammenkoblede enden av splitteren.

Men om du får en god lyd ut, er en annen sak.

Kanskje Audio-forsterkerne din kan brukes til å hente to signaler inn fra Axe og et signal ut til headsett.

det med mikser hørte ut som en god idè, det skal jeg prøve. takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kjører et stereo-headsett gjennom mono-input.

Uten at jeg er kjent med Axe FC, så vil jeg tro at det enkleste er å kjøre både Right og Left inn i en liten mikser/lydkort eller forsterker og hente ut lyden fra en dedikert output for headphone i mikseren.

Alternativt kan du sikkert kjøpe en billig Y-split-kabel ( Mono+Mono og Stereo ut) og kjøre to kabler inn i Axe for så å hente begge signalene i den sammenkoblede enden av splitteren.

Men om du får en god lyd ut, er en annen sak.

Kanskje Audio-forsterkerne din kan brukes til å hente to signaler inn fra Axe og et signal ut til headsett.

Får du lyd i begge høyttalerne da, om du prøver å koble til det?

Testet annen kabel mellom axe og forsterker?

Klokkene gir lyd i begge kanaler koblet til en annen kilde?

Kablene er helt nye. Det er en rca kabel til stereo-jack. Prøvd med 2 forskjellig klokker, som funker med en annen kilde. trodde kanskje det var noen innstillinger på axe´en. Har ikke prøvd med høytalere, da jeg ikke har det tilgjenglig. Takker for svar:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppsettet med stero/hodetelefonforsterker og et par gode klokker har jeg selv vært nyskjerrig på, da jeg hører hodetelefon direkte ut av Ax ikke er særlig bra. Hadde vært kjekt med litt tilbakemelding om hvordan det låter når du får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.