Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyttalerhjelp!


djupnes

Anbefalte innlegg

God kveld!

Har en 1974 Twin Reverb jeg har utsatt høyttalerbytte på lenge nok. Høyttalerne som står i er Eminence OEM høyttalere fra 1979 (Har mest sansynlig erstattet de originale på en garantisak) med firkantige magneter, sortlakkerte med grønne serienummer, jeg antar de er keramiske.

Har brukt ampen mer enn normalt og på høyt volum mye i det siste og spesielt med fuzz har de utviklet en ugunstig og stikkende treblerespons, kjører nå ampen med brightswitchen av for å kompensere.

De høres rett og slett ikke spesielt bra ut lenger og de ser litt lørvette ut i papiret, spesielt kantene.

På tide å bytte! Da jeg ikke får prøvd noe særlig før jeg handler lurer jeg på om noen vet noe om disse høyttalerne og lydkarakteristikken så jeg har et utgangspunkt.

Sitter å vurderer WGS G12C, G12C/S og ET65. Spiller mye grisete surfpunk og psychedeliske greier så har ikke lyst å miste for mye treble og "shimmer" men vil ikke blø fra ørene heller.

Noen erfaringer?

G12C er en Jensen c12k/c12n clone, er redd for at det blir for trebly (men igjen er noens "stikkende" noen andres "klar og tydelig")

G12C/S er samme høyttaler men med glatt kone og (vistnok betydelig varmere lyd med mindre treble)

ET65 er en populær høyttaler for tiden, basert på Celestion G12-65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.