Web Analytics
Jump to content

En hot pickup på neck, fungerer det?

KimT
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker vanligvis bridge Pickupen på Stratocasteren (MIM,SSS), men har tenkt litt på om jeg kunne få en mer allsidig gitar med pickup skifte. Nå er det jo vanligvis Bridge PU som blir bytta om til en mere "hot" pickup for litt rock/metall lyd, men hva med å plassere en på Neck? ville det egentlig fungere?

Ja, antok det, men aner ikke om hvor mye det vil utgjøre i praksis, har egentlig ingen erfaring med pickup bytte. Er det den eneste grunnen til at det ikke er spesielt vanlig? lyden av pickupene på en gitar er jo forskjellig fra bridge og neck. Ville noe som en "hot" singlecoil i bro og midten, fungere sammen med en vintage rail i nakken, for å få mer harmonisk signal?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Å selge gamle gitarer kan være god butikk det, men det forutsetter jo at man faktisk får betalt... 😔
    • Tok den i fresen, med binding fresestålet. Gikk som hakka møkk.
    • Veldig fint med trebinding! Hvordan fikk du ABSen av uten å skade treet?
    • I dag: tok av igjen abs binding, og limte på trebinding. Fordi; limet som jeg sikkert var for generøs med hadde lagt seg inn i sporet for bånd enkelte plasser. Fikk det ikke ut på en god måte, prøvde med varme på en tynn sondeog pirke det ut, , men usikkert på resultatet. Dessuten var der en glippe i underkakant binding ,  tror den hadde bydd på trøbbel senere.  Tok av igjen som sagt, tensket opp med sagbladet på fret-sagen og limte på med trelim igjen.  Tror jeg er fornøyd nå. Dessuten vakrere med treverk synes jeg.. 
    • Har ikke prøvd flere steder enn dette foreløpig. Kan legge til at jeg kjøpte gitaren i i 97/98`ish, men at den ble stadig mindre brukt etter at jeg ble pappa i 2001. Nr 2 kom i 2003, og kofferten med gitaren ble bare liggende til frustrasjon. Mener jeg har video av ungene som lekte med gitaren mens den lå i kassa et sted....uansett ble den besluttet solgt siden trelast virket mer fornuftig enn en gammel gitar akkurat da. Selvfølgelig en dårlig vurdering, og det endte jo ikke helt bra heller.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.