Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x 2


Ichi

Anbefalte innlegg

Jepp, da fikk jeg hanka inn de to siste av fem gitarer på shortlista mi! Tidligere har jeg sikra meg Epiphone ES339 Pro, Squier Classic Vibe 60's Strat og Tanglewood TW133 Mahogany Parlour.

4: Fender Classic Player Baja Telecaster

Absolutt en nydelig gitar, lettspilt, resonant og med en knallgod bridgepickup. Bra spank i askekroppen! Twisted tele neck-pickupen var ikke etter min smak og preferanse, litt for tynn og med manglende bassrespons, så jeg bytta den rett og slett ut med en nydelig neck som satt i en Squier Tele Standard, i alle fall foreløpig. Da fikk den en rundere og mer smokey tone med mer bånn. Får mindre bruk for S-1-switchen med denne konfigurasjonen, så jeg vurderer å fjerne den.

5: Gretsch 9220 Bobtail Roundneck Resonator

Utrolig bra dobro til prisen, innfesta på 12. bånd og i 30-tallsstil. Rund og fin lyd, fantastisk sustain. Litt lette strenger (0.12 - 0.53) til seriøst slidearbeid, men det går om man er lett på hånda. Den har bra volum, så å spille vanlig akustisk etterpå er en liten nedtur. :D Det eneste jeg har å utsette på gitaren er at den har skurreresonans på en bestemt frekvens uten at jeg har klart å finne ut hva som resonerer. Meget bra mikk er det også i den, Fishman Nashville om jeg ikke husker feil.

Fikk også en Fender Blues Jr III i dag, og sikra meg en Shure S55 Deluxe + en Shure Green Bullet munnspillmikk for ikke lenge siden da det var konksalg på den lokale gitarsjappa. Er det noen tvil i hva slags musikk jeg satser på framover? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.