Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G Sharp, eller Giss gitar. Noen som har en?


H-kon

Anbefalte innlegg

Ser litt på en slik type gitar. Jeg poster inne i dette forumet da jeg ikke er helt sikker på hvordan den skal klasifiseres. Unni Wilhelmsen bruker en sånn, og på en konsert med Di Derre ikke langt herifra i sommer ble jeg rett og slett forelsket i lyden. Tok en prat med henne etter konserten og fant ut at herren bak gitaren holder til i Halden.

http://www.g-sharpguitar.com/

Vurderer sterkt å anskaffe meg en slik men ønsker å høre om noen andre har vært borti en slik før man tar en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en. Øyvin er en barndomsvenn av pappa.

Som du sikkert har sett på hjemmesiden er det en shitload med kjente gitarister som bruker dem.

Det er definitivt en tilvenningssak å spille på den. Det er lite plass til fingrene på gripebrettet.

Låter knallbra. Min har også accustic bridge, som gir den en ekstra dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg nok ikke helt på noen hyllest av produktet, men skal prøve å gi en balansert tilbakemelding av min erfaring med disse...

For det første så var det i allefall tidligere når jeg vurderte å kjøpe en slik (hvilket jeg gjorde) så trodde alle butikkene jeg fant slike i at det var snakk om en norsk gitar... bygd i Norge...

Den er designet i Norge, men er etter alle mål og meninger en Kina gitar...

Jeg var tidligere mye ute å reiste ifbm arbeid, så jeg skulle anskaffe meg en slik, men det tok lang tid og prøvde mange før jeg kom over en som ikke kunne karakteriseres som en "mandagsgitar".

Den låter derimot veldig bra... det skal den ha.

Det er ingen behagelig gitar å spille på... men det ligger vel kanskje i gitarens natur da den er noe mindre...

Mer at disse "shitloadene" med artister som bruker disse er mer at en shitload med artister har fått ett eksemplar av Hr. Fjeld som de IKKE bruker så mye. Noen, som A-Ha f.eks., har brukt de mye... sær på hva jeg tror er deres siste plate.

Disse gitarene tror jeg heller ikke er noen kina versjon... men det er hva jeg tror, basert på at jeg har sett veldig mye rart som har kommet fra den fabrikken...

Etter å ha testet en masse av disse gitarene uten å finne noen uten grove feil, mangler og lyter så kjøpte jeg en fra Godlyd i Sandnes som ikke hadde verre feil enn at jeg kunne fikse selv med loddebolden. Skjønnhetsflekkene som limsøl og slikt under lakken kunne jeg leve med.

Deretter henvendte jeg meg direkte til Hr. Fjeld for å spørre hva det ville koste å få ham til å lage en, siden en såpass vellydende gitar i det formatet og laget av han som har navnet sitt på headstocketn ville være en veldig stilig ting å ha.

Fikk til svar at det ville koste mer enn det ville smake (4 x prisen av en kina modell), men mulig selvsagt... men han ville påpeke at produksjonen hans foregår i kina og kvaliteten på instrumentene de lager var upåklagelig, samt at han var på vei ned for å gjøre en kvalitetssjekk på G# Classical.

Jeg fortalte ham om mine erfaringer med gitarene jeg hadde funnet i butikken og lurte på om han kunne ta med seg dette når han var der nede å sjekket produksjonen. Det var mye bånd som stakk utfra halsen, ett par skjeve halser, tydelige skader i kroppen som det virket som de prøvde å dekke over med fliser, lim og lakk (altså det var umulig at det kunne skjedd utenfor fabrikken... mye dårlige kontakter og slikt som en rett og slett ikke skal godta. Så lenge det holdes i en høflig og saklig tone så er jeg av den oppfatning av at en bedrift/eier burde sette pris på slike tilbakemeldinger slik at han i allefall kan adressere dette.

Ba også om en pris siden jeg ikke så på det som bortkastede penger å få en kvalitetsgitar av det kaliberet.

Til tross for at jeg også skrøt av design og kom med saklige tilbakemeldinger (synes jeg) på det jeg hadde funnet i butikken, så tror jeg likevel jeg tråkket ham på tærne for jeg hørte i allefall aldri noe mer fra ham.

Men jeg kjenner noen stykker som etterhvert ga bort sine til noen som syntes det bare var kjekt at det var ett instrument i hus... men jeg brukte "bare" 3 år på å selge min... Fikk heldigvis litt igjen for den.

Så det jeg vil si til TS er at dersom du kommer over ett godt eksemplar som du kan kjøpe, så er det good shit... og bestiller du via nett så har du 14dagers returrett så risikoen er liten, men de er vanskelige å bli kvitt etter 14 dager med mindre du er villig til å tape nesten alt av det den koster dersom du angrer i ettertid.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet og mye jeg skal tenke over. Jeg selger aldri instrumentene mine, det er det sjelden verdt har jeg funnet ut, bedre å ha en reserve, men så kjøper jeg sjelden instrumenter så dette er gjerne et instrument jeg beholder i mange mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.