Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til EZ drummer i cubase


Anbefalte innlegg

Hei, har innstallert ez drummer ( som virker med lyd ) problemet er at jeg får ikke dratt trommefiler over til cubase 6.

Jeg har sett på youtube at man lager vst-velger ez drummer- create midi track men når de trykker channal inn/ut velger de ALL INN og EZ drummer midi out. Jeg får ikke opp midi out men ALL INN og EZ drummer inn. Hva gjør jeg feil? hvor finner jeg midi out når den ikke ligger på channel ?

Håper noen kan hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis det første du gjør er å gå på "devices" -> "vst instruments" og legger inn ez drummer i det øverste "vinduet"? Hos meg blir det da spurt om jeg ønsker å tilegne et eget midispor, og når jeg gjør det, er det bare å gå inn i grooves-menyen og dra over til stripa. Tempoet bestemmer du i "tempotrack" som du finner under "project"-menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis det første du gjør er å gå på "devices" -> "vst instruments" og legger inn ez drummer i det øverste "vinduet"? Hos meg blir det da spurt om jeg ønsker å tilegne et eget midispor, og når jeg gjør det, er det bare å gå inn i grooves-menyen og dra over til stripa. Tempoet bestemmer du i "tempotrack" som du finner under "project"-menyen.

Hei, jeg får opp på kanal 1 ezdrummer ( denne viser lydnivået når jeg spiller av tromme riff i EZ plugin) denne står med stereo out på output Routing.

på kanal 2 ligger EZdrummer 01 med MIDI ALL INN og 1-ezdrummer midi inn på output Routing. Mellom disse er den en blå strek nederst å en rød strek øverst.

Samme hvor jeg drar så legges ingenting i cubase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvordan er du har lagt til midisporet med ez drummer til å begynne med?

Etter valgt devise-vst instrument så kommer opp valget create midi track. Så kommer det opp slik som jeg beskrev. Har ikke gjort noe utenom dette.

Sorry frem å tilbake. første gang jeg prøver plugins.

takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er det jo bare å åpne interfacet til ez-drummer, åpne grooves-menyen, finne den grooven du vil ha og dra det rett over på sporet. De fleste er 1 takt, så da er det bare å legge videre med så mange takter du trenger, fills osv. Vil du ha det mer personlig kan du gå inn i trommekartet og endre/ta bort/legge til enkeltslag etter eget ønske. Til og med endre styrke på hvert slag kan du redigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er det jo bare å åpne interfacet til ez-drummer, åpne grooves-menyen, finne den grooven du vil ha og dra det rett over på sporet. De fleste er 1 takt, så da er det bare å legge videre med så mange takter du trenger, fills osv. Vil du ha det mer personlig kan du gå inn i trommekartet og endre/ta bort/legge til enkeltslag etter eget ønske. Til og med endre styrke på hvert slag kan du redigere.

Drar tromme spor over til midi sporet men ingenting skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra det over i selve lydsporet.

Har sett de fleste videoer på youtube om vst Connection og hvordan lage trommespor med ez drummer i cubase.

Fortsatt vil ikke tromme fills som jeg drar legge seg i lydsporet. ( gjør det på samme måte som på youtube video) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.