Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har mikset og mastret et fullt album, lytt? :)


Anbefalte innlegg

Låter dritbra! Veldig fin trommelyd. Gitarlyden er jo litt muddy, men regner med at det skal være sånn stilmessig. Fint mikset vokal. Alt har sin rette plass i miksen mtp layers osv og kommer tydelig gjennom. Har egentlig ikke så mye konstruktivt å komme med, syns dette låt snasent! Brukte du noen metere for å sjekke at stereomiksen ble ordentlig balansert? Syns på en måte at gitaren er litt høyere i venstre enn høyre øre i headsettet til tider, men mye mulig jeg innbiller meg ting, eller at det er brukt forskjellige gitarer/gitarlyd på hver side som burde vært kompensert litt mer for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter dritbra! Veldig fin trommelyd. Gitarlyden er jo litt muddy, men regner med at det skal være sånn stilmessig. Fint mikset vokal. Alt har sin rette plass i miksen mtp layers osv og kommer tydelig gjennom. Har egentlig ikke så mye konstruktivt å komme med, syns dette låt snasent! Brukte du noen metere for å sjekke at stereomiksen ble ordentlig balansert? Syns på en måte at gitaren er litt høyere i venstre enn høyre øre i headsettet til tider, men mye mulig jeg innbiller meg ting, eller at det er brukt forskjellige gitarer/gitarlyd på hver side som burde vært kompensert litt mer for?

Hei!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Gitarene var litt muddy og kutta ikke gjennom så bra når jeg fikk dem. Har endret en god del på lyden på dem for å prøve å kompensere, men hvis jeg hadde hatt mulighet for mer re-amping så hadde jeg gjort det. Det var desverre ikke muligheter for det i dette prosjektet.

Det kommer nok en del av at lydene på gitarene er såpass forksjellige til tider at det virker som den ene er høyere enn den andre noen partier. Jeg har prøvd å finne balansen mellom å se på L/R meterene på gitarbussen, og bruke ørene i headset for å finne sweetspotten på hva som virker som balansert lyd.

Utover det så bruker jeg ikke så mye metere på master-bussen, annet enn at jeg ser etter peaking og limiters.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.