Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydisolering


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal snart inn i en ny bolig der jeg skal ha eget kontor for musikkutstyret mitt. Jeg har en Fender Blues Jr. så det blir ikke høyere enn det, selv om det kan være høyt nok. Jeg pleier aldri å spille høyt, men jeg vil tro det er høyt nok for de som bor over meg. Hva kan jeg bruke? Jeg har sett for meg at jeg kan bruke noe sånt som dette: http://www.wavepanels.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16 Men hvor kjøper jeg det fra og fungerer det bra? Jeg kan vel også bruke et teppe under Ampen, eller kanskje på veggen også?

Jeg har ikke så utrolig mye penger å rutte med, men jeg har lyst til å være en god nabo.

Jeg takker for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på demping og isolering. Skal du, som jeg tror du spør om, isolere mot lyd til naboen, er Glavasystemet fint. Tror det er vanskelig å få til noe billigere enn det, så sant man ikke har tilgang til diverse rester og er veldig hendt.

http://www.glava.no/bygg/lydisolering/himling-med-lydboyler/lydisolering-himling-tak/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Dette hørtes veldig riktig ut, men den liken jeg kommer med? Er det mest for det rommet jeg er i? At det ikke kommer så mye ekko, men de på den andre siden av veggen får fortsatt den samme lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du linker til, er etter det jeg kan skjønne et produkt for å kontrollere lytteforhold i selve rommet den blir montert i. Det "bråker" like mye i etasjen over. Det jeg linket til demper støy til andre rom.

Som jeg har nevnt, det er forskjell på lydisolering av et rom og demping av reflekser i et rom, selv om det klart er slik at Glava- lydisolering vil påvirke refleksjon, og sikkert også vica versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.